מהם הליכי חדלות פירעון לגבי יחיד?

המציאות הכלכלית של ימינו מאופיינת באתגרים רבים ולצידם גם טעויות שונות, המובילות אנשים רבים למצב של חובות תופחים ומצטברים עד למצב בו 'מאבדים את הידיים והרגליים'. לצד הקשיים הכלכליים הללו, מערכת המשפט בישראל מאפשרת לחייבים לצאת לדרך כלכלית חדשה באמצעות הליך חדלות פירעון

 

לצאת לדרך כלכלית חדשה

חובות והלוואות הפכו לאלמנטים נפוצים ושגרתיים במציאות הכלכלית של ימינו, במיוחד כאשר גופים בנקאיים וחוץ בנקאיים שונים מאפשרים לקחת הלוואות בקלות ובמהירות. אך כאשר החובות וההלוואות מתחילים להיערם ולהצטבר, מציאות זו הופכת למעיקה, כשהיא משפיעה על תחומים רבים בחיינו, הן בפן הכלכלי והן בפן הבריאותי ופוגעת בשמירה על איכות חיים שגרתית ונורמטיבית.

מערבולת כלכלית זו של חובות והלוואות יכולה למוטט את החייב ופעמים רבות אף את משפחתו התלויה בו באופן מוחלט ולהביא לקריסה כלכלית טוטאלית. היות וברוב הפעמים מדובר באנשים נורמטיביים אשר ביצעו טעויות כלכליות שלא באופן מכוון, מערכת המשפט בישראל מאפשרת להם לפתוח בהליך חדלות פירעון ולצאת לדרך כלכלית חדשה, נורמטיבית ונקייה מחובות.

 

הליכי חדלות פירעון

כאשר האדם אינו מסוגל לעמוד בהחזרים של חובותיו, עומדת בפניו האפשרות המשפטית להגיש בקשה לפתוח בהליך חדלות פירעון, הליך המוכר גם בשמו הנוסף – פשיטת רגל. היות ומדובר בהליך משפטי ובעל השלכות מהותיות על איכות חיינו מבחינות רבות – כלכליות ובריאותיות כאחד, חשוב לבצע את תהליך חדלות הפירעון עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום – עורך דין חדלות פירעון דניאל ינובסקי.

הליך חדלות פירעון הינו הליך משפטי המתאים הן לחייב יחיד והן לחברות ותאגידים, כאשר המטרה העיקרית כאמור היא הגעה בהקדם האפשרי להסדר החזרת החוב ושיקום כלכלי של היחיד / החברה, עד למצב בו הנאמן קובע כי החייב זכאי לקבלת צו הפטר מחובותיו.

 

הליכי חדלות פירעון לגבי יחיד

עד לחודש ספטמבר 2019, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי היה מבוסס על חוקים ופקודות מתקופת המנדט, כאשר החל מספטמבר 2019 נכנס לתוקפו החוק במתכונתו החדשה, כשהוא מבטל את פקודת פשיטת הרגל ומהווה מסגרת חקיקה מודרנית, בעלת הליכים מהירים ויעילים.

בין האלמנטים השונים שהחוק החדש הביא עימו, נמצא הרצון לייעל את התהליך ולסיים אותו במהירות האפשרית, כשאחד הביטויים לכך הוא העברת חלק ניכר מהתהליך לניהולם של גורמים מנהליים – מערכת הוצאה לפועל. למעשה, הליך חדלות פירעון לגבי יחיד יתנהל דרך מערכת הוצאה לפועל במקרים בהם היקף החוב נמוך מ- 150,000 ₪.

בנוסף כך, לחוק חדלות הפירעון לגבי יחיד ישנו עיקרון מנחה בולט במיוחד והוא להביא לשיקומו הכלכלי של החייב. כפועל יוצא מכך, ההליך מחולק לשתי תקופות: תקופת הבדיקה בה נבחן מצבו הכלכלי של החייב ודרכי התנהלותו לפני ובמהלך ההליך. במהלך התקופה השנייה נקבעת לחייב תכנית שיקום, שמטרתה העיקרית להביא בסיום ההליך למתן צו הפטר מהחובות.

 

עורך דין חדלות פירעון

 

אולי יעניין אותך גם

כיצד לפתוח בהליך פשיטת רגל

כיצד לפתוח בהליך פשיטת רגל נקלעתם חובות ואינכם רואים מוצא החוצה. הנושים לוחצים עליכם מכל הכיוונים, תיקי הוצאה לפועל נפתחים, עיקולים וסנקציות והחובות רק תופחים.

קרא עוד »