למה כל כך חשוב להיעזר בעורך דין בתביעה על תאונת עבודה

תאונות עבודות נשמעות כדבר ברור בהחלט שאין בו צורך בהתערבות משפטית, פועל שנפל מסולם, רקדנית ששברה את הרגל…

אך מה לגביי מחלות נשימתיות שהתפתחו לאחר סיום תקופת העבודה של אדם מסוים בסביבה מסוכנת? או נזק שקרה ביום כיף של החברה? האם אלו גם

תאונות עבודה?

 

נעשה סדר בדברים

ראשית, הדוגמאות המובאות הינן לחלוטין תאונות עבודה ורבות כמוהן. הגדרת פגיעת עבודה מחולקת ל3 –

  • תאונת עבודה – כל פגיעה נפשית / פיזית המתרחשת בעת או בעקבות העבודה, בדרך אליה וממנה.
  • מחלה מקצועית – עשרות של מחלות נרשמו בתקנון של הביטוח לנפגעי עבודה כנגרמות על ידי חשיפה לגורמים מסכנים בעת ביצוע העבודה הנדרשת. מחלות אלו יכולות להתפתח בעת העבודה או לאחר תקופת ההעסקה.
  • מיקרו טראומה – ישנן לא מעט בעיות שיכולות להתפתח לאחר תקופת העבודה עקב פעולות מתמשכות הנכללות בתנאי העבודה שאינן חלק מרשימת המחלות המקצועיות כמו בעיות ברכיים וגב הנגרמות מישיבה ממושכת.

 

מה ניתן לעשות מול פגיעת עבודה?

כל העובדים השכירים והעצמאים שמשלמים או משולמים להם דמי ביטוח לאומי ועוד רשימה לא קצרה של חריגים מבוטחים באופן ישיר בביטוח נפגעי העבודה ולכן פגיעת עבודה שהוכחה ככזאת מעניקה זכויות כספיות לתקופה בה לא ניתן לעבוד, טיפולים רפואיים והמשך סיוע במידת הצורך. בנוסף הנפגע יכול לתבוע את פוליסת התאונות אישיות אם קיימת או את המעסיק שלו אם המוזכר הינו אשם ברשלנות וכאן נכנסת החשיבות של עו"ד תאונות עבודה.

 

מה החשיבות של עורך דין בתביעות בגין תאונות עבודה?

תביעה על תאונת עבודה עלולה להיות מסובכת לאזרח הפשוט ללא עורך דין משתי סיבות עיקריות – הראשונה היא ככל התביעות נגד ביטוחים שהינם מסובכות מעצם היותם חברות ענק המחפשות להגדיל את הרווחים שלהם כמעט בכל דרך. הסיבה השנייה היא הוכחת תאונת העבודה כאחת כזאת כשהדבר אינו מובן מאליו כמו הפגיעות המתוארות.

 

קושי בתביעות נגד ביטוחים

הביטוחים השונים שמקיפים אותנו – ביטוחי חיים, רכב, בריאות ועוד הינם גופים פיננסיים ורובם ככולם מחפשים להפחית את התשלומים למבוטחים שלהם כמעט בכל דרך. בתביעה על תאונות עבודה הביטוח מרשה לעצמו לקזז בפיצויים וללא עו"ד המכיר את השורות הקטנות האזרח הפשוט יתקשה במלחמה נגד הביטוח.

 

הוכחת נזק כפגיעת עבודה

זה נדמה פשוט אך כשמדובר בנזקים המתגלים לאחר תקופת זמן או הניתנים לקישור לפעולות מסוימות בעבודה לאחר זמן ההוכחה עלולה להיות לא פשוטה, במצבים אלו על הנפגע עצמו לשמור ולתעד כל מסמך ותהליך שהינו עובר על מנת להגישם לתביעה ועל העורך דין להציג את הדברים כפי שהם בצורה ברורה וחד משמעית.

 

לסיכום

לצערנו ההתנהלות מול הביטוחים אינה פשוטה ועל מנת לצאת בשלום מתהליך התביעה ולקבל את התוצאות הראויות למבוטחים הנפגעים יש להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות עבודה.

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם