עיכוב הליכים בהליך חדלות פירעון

לפי החוק, בית המשפט יכול להקפיא הליך חדלות פירעון, בין אם מדובר על תאגיד ובין אם מדובר על אדם פרטי שהגיע לפשיטת רגל, או להקפיא את התהליך לצד שלישי. המאמר יעסוק בעיכוב הליכים של חדלות פירעון.

 

מהו עיכוב הליכי חדלות פירעון?

אדם או תאגיד הנמצאים במצב של פשיטת רגל וחייבים כספים הן להוצאה לפועל והן לצדדים אחרים לא יכולים לשלם את חובותיהם כיוון שההכנסות שלהם, הרכוש, החסכונות ותזרים המזומנים נמוכים מסך החובות. בינתיים החובות צוברים ריביות והצמדות, דבר המשבש את חיי החייבים בכל האופנים. כאשר מדובר על חוב שבין 50-150 אלף ₪ ניתן להגיש בקשה ללא הליך משפטי לממונים על הסדר החובות ולפרוס את התשלומים בצורה כזו שתסייע להשתקם. בית המשפט מתערב כאשר מדובר על חובות גדולים יותר או כשלא מגיעים להסדר ראוי. ברגע שמתחיל השיקום הפיננסי החוק מורה להקפיא את כל ההליכים המשפטיים נגד התאגיד או האדם החייב – זהו עיכוב הליך חדלות פירעון. למשל, אם חל על הגוף החייב עיצום כספי מקפיאים את העיצום כדי שהליך חדלות הפירעון לא ייפגע. למידע נוסף הקליקו על https://mkadv.co.il/עורך-דין-הוצאה-לפועל/.

 

האם עיכוב הליך חדלות פירעון הוא זמני?

בראש ובראשונה הקפאת חדלות פירעון על ידי בית המשפט יכולה להיעשות כבר בשלבים הראשונים של ההליך מייד כשהנושה פותח בהליכים משפטיים. שנית, עיכוב ההליך הוא סיוע זמני כאשר בית המשפט משתכנע שיש לפתוח בהליכים או לחילופין למנות אפוטרופוס שישמור על הרכוש ונכסיו של החייב עד לתחילת ההליך המשפטי. העיכוב הזמני מאפשר להגביל את החייב מבחינה חוקית כדי שהחובות לא יצטברו למעלה מהקיים.

 

כיצד מתבצע עיכוב חדלות פירעון מול תאגידים?

כאשר מדובר בתאגיד לא ניתן לפתוח בהליך משפטי לגבי חובות מהעבר עד שלא גובים אותם. כלומר, התשלום על עיקול או מכירת נכסים יינתן לאחר התשלום לנושה. בנוסף, נכסים שאמורים לכסות חובות לא יהיו יכולים להיות משועבדים לצד אחר. במידה ומדובר על נכס מעוקל, העיקול יבוטל במידה ועוד לו נפתח ההליך המשפטי. במילים אחרות, עיקולים והגבלות טרם הליך משפטי מתבטלים. ביחד עם זאת, אם ישנם עניינים רשומים שאינם נוגעים להליך חדלות פירעון הם יתנהלו באופן נפרד מההליך המשפטי העוסק בחדלות הפירעון.

 

מניעת הצטברות ריביות וקנסות

פתיחת הליך משפטי בנושא חדלות פירעון מעכב גם את הריביות והפיגורים על תשלום החובות. כלומר, לא חלים קנסות בגין איחור בתשלום. אם לפי החוק החובות להוצאה לפועל צוברים במהלך שנה 13% ריבית, מרגע פתיחת ההליך הריבית לא מחושבת. עיכוב הליך משפטי יכול להיעשות גם מול צד שלישי הקשור לתאגיד במידה והוחלט על שיקום או כאשר החובות הן מול הגוף השלישי. לסיכום, מומלץ לפנות לעורך דין חדלות פירעון על מנת לקבל סיוע משפטי.

אולי יעניין אותך גם

כיצד לפתוח בהליך פשיטת רגל

כיצד לפתוח בהליך פשיטת רגל נקלעתם חובות ואינכם רואים מוצא החוצה. הנושים לוחצים עליכם מכל הכיוונים, תיקי הוצאה לפועל נפתחים, עיקולים וסנקציות והחובות רק תופחים.

קרא עוד »