עורך דין רשלנות רפואית – פרטים שכדאי לשמור

עורך דין רשלנות רפואית – פרטים שכדאי לשמור

לפני המצאת הרשת, המידע לא היה זמין כפי שהוא היום. במידה ולאדם הייתה בעיה רפואית הוא היה מגיע אל הרופא המטפל בתחום, מבצע בדיקות ומקבל את הנתונים והטיפול שעליו החליט הרופא כתורה מסיני. עם פתיחת רשת האינטרנט, אתרים רפואיים והמידע הרפואי שהפך נגיש לכל אחד, המטופלים הפכו להיות חכמים יותר, מאבחנים עצמאית ובעלי דעות לגבי הטיפול בהם. בנוסף לכל אלו, המטופלים גם מבינים את הטיפול שניתן להם ולמה. היכולת להבין את הנימוקים הרפואיים ואת המנגנונים בהם עובדות התרופות יכולים לתת למטופל את האפשרות לבחון את פעילות הרופא ולמתוח עליה ביקורת בעת הצורך ואפילו לבדוק האם הרופא טועה ומתרשל בתפקידו. במידה ואכן נמצאה טעות כזו, זה הזמן למצוא עורך דין רשלנות רפואית ולהתחיל תהליך של הגנה על הזכויות של המטופל.

רשלנות רפואית

המספר שכדאי לשמור – עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בהיסטוריה

רופאים היו קיימים כבר משחר ההיסטוריה. בכל מקום בו היו מחלות, היו מי שניסו לטפל בהם. בהיסטוריה היהודית ישנה התייחסות מפורשת לנושא ממסכת בבא קמא שבתלמוד הבבלי. המקרה המדובר מציין שרופא שמבצע טיפול שמזיק למטופל יותר ממה שהוא צריך, חייב בדין ויצטרך לשלם לו פיצויים – רשלנות רפואית בימי קדם. בשנת 1898 תבע אדם בשם מר פייק את הרופא שלו על טיפול שגוי בבית המשפט של מדינת ניו יורק. במקרה זה קבע בית המשפט עקרונות כנגד רשלנות רפואית שבהם משתמשים בתי המשפט ברחבי העולם עד עצם היום הזה.

כוחו של בית המשפט

בעולם של אקטיביזם שיפוטי, ברור כי לבית המשפט יש כוח על מגוון החלטות הנוגעות לחיי היום-יום, לחוקים העוברים בכנסת ולהחלטות מדיניות. גם בעולם הרפואה הדבר אינו שונה ועל כן ניתן להגיד כי לא קיימת פרוצדורה רפואית אשר יכולה להיות חסינה לגמרי מביקורת צולבת בבית המשפט ולעמוד לדין במידה ובוצעה ברשלנות.

רשלנות של רופאים

מבחן "הרופא הסביר"

קביעת הרשלנות הרפואית צריכה להיות ביחס לקריטריונים מסוימים. חובה לבדוק אם הרופא התנהג בצורה סבירה או התרשל כדי לקבוע האם הייתה בעייתיות בדרך הטיפול שלו. מסיבה זו, ממנה בית המשפט מומחים לתחום הטיפול בו עסק הרופא העומד למשפט בכדי לבחון את הסטנדרטים והפרוטוקולים הנוגעים לטיפול הספציפי אותו העניק הרופא. כך ניתן לבחון האם הרופא התנהג כמצופה ממנו ועל פי הידע ושיטות הטיפול בהן הוא היה אמור להשתמש. במידה ולא, מתחילה שאלת הרשלנות ועד לאן מגיעה אחריותו של הרופא.

רשלנות ברורה

לעיתים ישנם מקרים בהם הרשלנות כל כך ברורה וכעת רק צריך לדון על מידת הנזק הנגרם ומה הפיצוי אותו צריך לקבל המטופל. במקרים אלו כלולים מקרי קיצון דוגמת מספריים או תחבושות שנשכחו בתוך בטנו של מנותח וברור לכל שמצב זה אינו צריך לקרות, גם ללא חוות דעת מומחה.   

אולי יעניין אותך גם

עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
כמה עולה עורך דין רשלנות רפואית

אירועים של רשלנות רפואית הם עניין מצער. בעוד שאנחנו מקווים, כאשר אנחנו נכנסים לטיפול רפואי או להליך רפואי כלשהו, שהרופא או הצוות הרפואי שמטפל בנו,

קרא עוד »