כמה כסף עורך דין פלילי מרוויח

עריכת דין נחשבת לאחד המקצועות היוקרתיים שיש. העיסוק בחוק מקנה כבוד וכלים פרקטיים לחיים. עריכת דין פלילית נחשבת להתמחות מרתקת בתחום המשפט, שכן יש בה עניין כל עת ותחושת משמעות גדולה. למרות זאת, לא בטוח שכל מי שמתעניין בעריכת דין פלילי יודע כמה עורך דין פלילי מרוויח. תוהים כמה? תשובות במאמר הבא.

 

אילו גורמים ישפיעו מלכתחילה על המשכורת של עורך הדין הפלילי?

לפני שעורך דין מתחיל לעבוד, עליו קודם כל ללמוד משפטים. בישראל, רק מי שלמד משפטים במוסד אקדמאי כלשהו שהמועצה להשכלה גבוהה מכירה בו, יכול לעסוק בעריכת דין. פרט לסיום התואר בהצלחה, מי שרוצה לעסוק בעריכת דין זקוק גם לעבור את בחינת לשכת עורכי הדין. עורך דין צעיר שיתחיל לעבוד במקום כלשהו, יצטרך להציג בניסיונות הקבלה שלו את מקומות ההתמחות שלו ואת גיליון הציונים. עורך דין מתחיל יכול להגדיל את סיכוייו להשתכר בצורה טובה יותר באמצעות סיום הלימודים במוסד אקדמאי נחשב, התמחות במקום יוקרתי או בעזרת ציונים גבוהים.

 

עבודה בתור שכיר

עורכי דין פליליים יכולים לעבוד בתור שכירים במשרדי עורכי דין פרטיים, או בתור שכירים תחת גופי המדינה השונים. אפשר לפנות לקבלת ייעוץ מעורך דין פלילי על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר לכם מבחינת מקום עבודה התחלתי. מכיוון שיש משמעות לניסיון של עורך הדין, השכר ההתחלתי צפוי להיות נמוך. עורך דין פלילי שעובד במגזר הפרטי צפוי להרוויח תחילה משכורת של 6,000 שקלים בחודש, בעוד שעורך דין העובד בשורות המדינה צפוי להרוויח שכר שנע בין 6,000 ל-7,000 שקלים בחודש. עם הזמן, הניסיון והיכולת, המשכורת עולה, שכן מקומות אלו משוועים לעורכי דין מיומנים שמספקים קבלות בדמות הרשעות או זיכויים.

 

עבודה בתור עצמאי

לא כל עורך דין פלילי מחליט לעבוד כשכיר. ישנם עורכי דין שמחליטים לפתוח משרדים בעצמם, גם אם הניסיון שלהם מועט. כאשר עורך דין מחליט לעבוד בתור עצמאי, יש לו יתרונות וחסרונות. היתרונות נוגעים בעיקר לתנאי העבודה. כעצמאי, עורך הדין יכול להחליט מתי הוא מעוניין לעבוד ואילו תיקים לקחת. החיסרון נוגע לחוסר הוודאות של ההכנסה החודשית, אך ניתן לראות את העניין גם כיתרון. עורכי דין חרוצים ואיכותיים יכולים להגיע למשכורות גבוהות משל מקביליהם השכירים.

 

ניסיון וותק

כפי שכבר ציינו מקודם, הניסיון והוותק משחקים תפקיד חשוב גם אצל עורכי דין פליליים. עורכי דין פליליים בעלי ניסיון וותק שהוכיחו את עצמם במקום עבודתם, יכולים לקבל משכורת חודשית של 15,000 עד 35,000 שקלים, כאשר הסכומים משתנים בין המשרדים השונים.

 

גורמים רבים מרכיבים את השכר

אין תשובה משמעית לשאלת השכר של עורך דין פלילי. עורך דין פלילי יכול לעשות הרבה על מנת למקסם את השכר שלו. בסופו של דבר, מדובר על פונקציה של זמן ויכולות. מי שיתמיד לאורך זמן ויציג יכולות משפטיות טובות, יגיע למשכורות גבוהות.

לקבלת ייעוץ מעורך דין פלילי

אולי יעניין אותך גם

מאזניים
עורך דין פלילי
כיצד בוחרים עורך דין פלילי?

בחירה נכונה של עורך דין מחייבת התייחסות אל תחום המומחיות שלו, מספר שנות הניסיון, ההמלצות שיש עליו והרקע המקצועי. אבל לצד כל השיקולים האלה, יש

קרא עוד »
עורך דין פלילי
העלמות מס

העלמות מס יכולות להתרחש במספר דרכים, אולם במידה והן מתגלות – אתם עומדים בפתחו של הליך פלילי. כל הפרטים החשובים ביותר לגבי העלמות מס, במאמר

קרא עוד »