כיצד בוחרים עורך דין פלילי?

בחירה נכונה של עורך דין מחייבת התייחסות אל תחום המומחיות שלו, מספר שנות הניסיון, ההמלצות שיש עליו והרקע המקצועי. אבל לצד כל השיקולים האלה, יש מקום גם לקבוע פגישת היכרות בשביל לבחון את הכימיה בין הצדדים ברמה האישית

עורך דין מייצג את האינטרסים של הלקוחות שלו מול בתי המשפט. לעיתים קרובות, רמת המקצועיות של עורך הדין היא זו שעושה את ההבדל בין הגשת כתב תביעה וקביעת עונש חמור – לבין הקלה בנסיבות או עונש על תנאי בלבד. אבל בשביל להצליח להשיג את היתרונות של מעורבות עורך דין בשלבים שונים של חקירה משטרתית או דיון משפטי, יש צורך לבחור אותו בצורה נכונה.

הבעיה היא שלרוב האזרחים אין את הידע, הכלים או המיומנות הנדרשים כדי לבחור עורך דין מקצועי. מצד אחד, כולנו רוצים להיות מלווים על ידי עורך דין בכיר שמכיר את התחום ויודע איך לייצג את האינטרסים שלנו על הצד הטוב ביותר. מצד שני, לא בהכרח ברור לנו מה בעצם ההבדל בין כל תחום משפטי. כל זה הופך להיות עוד יותר קריטי בתחום הפלילי, שבו המעורבות של עורך הדין היא חיונית.

 

מה עושה עורך דין פלילי?

החדשות הטובות הן שכיום אפשר להשעין את הבחירה של עורך דין פלילי על מספר שיקולים אובייקטיביים. קודם כל, יש מקום לבדוק כמה שנות ניסיון יש לכל עורך דין וכמה זמן הוא כבר פעיל בתחום. לרוב, את המידע הזה יהיה אפשר לקבל בקלות דרך אתרי האינטרנט הרשמיים של עורכי הדין.

שנית, רצוי לבדוק מה תחום ההתמחות של עורך דין ולוודא שהוא בקיא בדין הפלילי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל עורך דין יכול לייצג לקוחות שנאשמים בעבירות פליליות. אז כדי למנוע עוגמת נפש, רצוי מלכתחילה להתמקד בעורך דין רלוונטי בלבד.

 

ממי מקבלים המלצות?

עוד דרך טובה לבחור עורך דין פלילי היא להשתמש בהמלצות. המלצה היא שיטה מעולה להיעזר בניסיון של אנשים אחרים, אבל בלי להסתכן ברמה האישית. את ההמלצות אפשר לקבל מחברים, קרובים ובני משפחה כי לרוב לא יהיה להם אינטרס לשקר.

אם רוצים לשמור על דיסקרטיות או לא מכירים באופן אישי מישהו שכבר השתמש בשירות של עורך דין פלילי והיה מרוצה, אפשר להרחיב את החיפוש. כאן, הדגש הוא על שימוש במידע שיש באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. באמצעות המידע הזה, אפשר לדעת איזה המלצות יש על כל עורך דין וממי.

 

החשיבות של פגישה אישית

לסיום, כדאי לתאם פגישת היכרות עם עורך דין ולהתרשם ממנו ברמה האישית. בסופו של דבר, כימיה אישית היא עניין חשוב מאוד בשירות שנותן עורך דין פלילי לקהל הלקוחות שלו. בין היתר, הכימיה משפיעה על תחושת האמון, הביטחון ועוד.

 

כלי משפטי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין פלילי
עורך דין פלילי
כמה כסף עורך דין פלילי מרוויח

עריכת דין נחשבת לאחד המקצועות היוקרתיים שיש. העיסוק בחוק מקנה כבוד וכלים פרקטיים לחיים. עריכת דין פלילית נחשבת להתמחות מרתקת בתחום המשפט, שכן יש בה

קרא עוד »
עורך דין פלילי
העלמות מס

העלמות מס יכולות להתרחש במספר דרכים, אולם במידה והן מתגלות – אתם עומדים בפתחו של הליך פלילי. כל הפרטים החשובים ביותר לגבי העלמות מס, במאמר

קרא עוד »