מה העונש למי שעבר ברמזור אדום ונתפס

למרות שכולנו מודעים היטב לכך שהרמזורים נועדו כדי לארגן את התנועה בצורה נכונה, חוקית ולמנוע תאונות, בהחלט עלול לקרות לכל אחד מאיתנו שהוא יעבור באדום. מה העונש על עבירה כזאת? עד כמה היא חמורה והאם יש מה לעשות בנידון.

רמזור אם אור אדום

מה אומר החוק היבש?

אין ספק שמתוך מגוון רחב ביותר של עבירות תנועה שכל אחד מאיתנו עלול לעשות, העבירה של אי עצירה ברמזור אדום חמורה ביותר. אין צורך להיות יצירתי מאוד כדי להבין איזה אסון עלול לקרות במקרה שבו נהג לא עוצר ברמזור אדום ולכן טבעי שהמחוקק יתייחס לעניין הזה בחומרה. מבחינת החוק היבש אנחנו רואים שיש כאן קנס מאוד גדול, שכן מדובר על עבירה שהקנה בגינה הוא 1,000 ₪. מה שכן, לא כאן מסתיים העניין, שכן מדובר גם על 10 נקודות שהנהג יקבל, כך שבהחלט ניתן להסיק, מחומרת הענישה, שזו עבירה חמורה. למען האמת, אם נשווה עבירה כמו מעבר ברמזור אדום לעבירה כמו נהיגה בשכרות, אנחנו נראה שבשני המקרים המחוקק רואה בחומרה רבה מאוד את העניין והעונשים בהתאם.

האם יש סיכוי לצמצם את העונש?

אם נתפסתם על מעבר ברמזור אדום וקיבלתם דו"ח וקנס נוראי, ברור שתרצו לעשות משהו בנידון. חשוב שתדעו שהעבר שלכם בתור נהגים יכול להשפיע בצורה משמעותית ביותר על העונש שלו אתם צפויים. כלומר, אם אתם נהגים שמקבלים דו"חות לעיתים קרובות בגין עבירות כאלה ואחרות, בהחלט עלול להיות שאפילו עוה"ד הטוב ביותר שקיים לא יוכל לעזור לכם. מצד שני, יש מקרים שבהם עו"ד מקצועי בהחלט יוכל לסייע. כמובן שעוד נתון שיכול להשפיע על השאלה האם ניתן יהיה להקטין את העונש או לא, זו השאלה האם בגלל שעברתם באדום גרמתם לתאונה או לא. כך או כך, כדאי יהיה להתחיל לחפש כבר עכשיו עורך דין מקצועי, שכן רק איש מקצוע כזה יוכל לעזור לכם להתמודד אל מול החוק ואל מול העונש הניתן לגם כתוצאה מהעבירה שביצעתם.

איך בוחרים עורך דין תעבורה?

מתלבטים לאיזה עו"ד כדאי לכם להתקשר? שמעתם על הרבה מאוד מומחים אך אתם לא באמת יודעים כיצד לבחור ביניהם? אם כך, אנחנו בהחלט יכולים להבין ללבכם. זה שיש הרבה מאוד אנשי מקצוע טובים זה נחמד, אך לא כולם יוכלו ללוות אתכם בצורה נכונה לאורך תהליך כזה. ממש כפי שלא כל עו"ד יעזור לכם להוציא דרכון פורטוגלי, כך גם לא כל עו"ד תעבורה הוא אדם שתוכלו לסמוך עליה בעיניים עצומות. זכרו זאת ובחרו לכם עוד היום עו"ד שעושה עליכם רושם טוב ורציני. בדקו ממתי הוא עוסק בתחום, האם יש לגביו המלצות חיוביות והאם הוא זמין לטפל בעניין שלכם כמה שיותר מהר, כי חבל לדחות את הדברים.

אולי יעניין אותך גם