המדריך המלא לרשלנות רפואית – חשוב להכיר

כאשר אנו שומעים את המילה רשלנות רפואית מיד עולים בדמיוננו רופאים או חברי צוות רפואי אחרים אשר שוכחים חפצים בתוך בטנו של המנותח, מגיעים באיחור ניכר, מזלזלים במצבו הבריאותי ושולחים אותו הביתה ללא טיפול ועוד. אלו הם מקרים שעליהם אנו שומעים תדיר בחדשות, אך מהי רשלנות רפואית על פי החוק? במיוחד בשביל זה הכנו עבורכם את המדריך המלא לרשלנות רפואית, כי חשוב להכיר את הנושא לפני שרצים להגיש תביעה לבית המשפט.

 

משרד עורכות הדין חדיד – הלד

משרד עורכות הדין חדיד הלד עוסק בתחום הרשלנות הרפואית, מימוש זכויות רפואיות ונזקי גוף. במידה ואתם או יקירכם חוויתם רשלנות רפואית מכל סוג שהוא, זו הכתובת שלכם כדי למצות את הזכויות שלכם. במשרד תקבלו ייעוץ והדרכה, ייצוג וניהול תיק מול גופים כגון המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח השונות ומשרד הביטחון, וכמובן שגם בערכאות השונות במידה ויהיה צורך בכך. לקבלת פרטים נוספים וליצירת קשר הכנסו לאתר המשרד בכתובת https://hadid-held.co.il/.

 

המדריך המלא לרשלנות רפואית – מה חשוב להכיר?

בעיני החוק, רשלנות רפואית הינו כל מקרה שבו רופא, או חבר צוות רפואי, אינו נוהג באופן סביר ומקובל בתחום, סוטה באופן חריג מן הנהלים והתקנות, או אינו מבצע את ההוראות שניתנו לו כפי שניתנו. על מנת לאפשר הבנה נרחבת יותר של המושג רשלנות רפואית, נשתמש בדוגמאות הנפוצות הבאות:

  • אי אבחנה – אחת הסיבות הנפוצות ביותר לרשלנות רפואית הינה אי אבחנה או אבחנה שגויה של מחלה, תסמונת, פציעה או כל דבר אחר. לדוגמא, אדם המתלונן על כאבים עזים לאחר נפילה, אך לא מתגלה כי יש לו סדק באגן ולכן הוא אינו מטופל כראוי.
  • קבלת החלטה לא סבירה – עולם הרפואה מתבסס על מאות שנות נסיון, פרוטוקולים ונהלים שונים, כך שבמידה ורופא מחליט החלטה שרופא סביר אחר לא היה מחליט אותה, יש לבחון את העניין כרשלנות רפואית. לדוגמא: רופא אשר מחליט לנתח באופן מיידי ילד בניתוח פתיחת בטן כדי לבדוק מדוע היא כואבת לו כל כך, בזמן שסביר היה להסתפק בצילומי CT או MRI קודם לכן.
  • שגיאה בסוג ומינוני התרופות – רשלנות רפואית נוספת הינה שגיאה במינוני התרופות או בכל דבר אחר הקשור לבחירת התרופה הנכונה לאדם. לדוגמא, אם אדם רגיש לתרופה מסויימת ובכל זאת היא ניתנת לו, ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית.
  • עיכוב בהגשת עזרה – אפשר לומר כי בית חולים או מרפאה הינם מקום עמוס בחולים, אך האחריות הרבה הרובצת על מקומות אלו הינה גם להגיש עזרה מהירה במועד ובזמן, כמו לדוגמא במידה ומאושפז חולה לב חש ברע ומתלונן על כך, לא סביר שימתין שעות ארוכות עד לטיפול תוך גרימת נזק והתדרדרות קשה במצבו.
  • ניהול רשלני של פרוצדורה רפואית – כל פרוצדורות רפואית, בין אם מדובר בניתוח כירורגי פשוט ועד לביצוע החייאה למטופל גוסס, חייבת להתבצע על ידי מי שהוכשר לכך, ובאופן המקצועי ביותר. אם במהלך ביצוע הפרוצדורה לא נהג הרופא או חבר הצוות הרפואי בהתאם לסמכויותיו בתחום מומחיותו או ניהל את הפרוצדורה שלא על פי המקובל, מסתכן ברשלנות רפואית.

 

לסיכום

ישנם סוגים רבים מאד של רשלנות רפואית, אך הסוגים הנפוצים ביותר הינם אי אבחנה, קבלת החלטה לא סבירה, או שגיאה בסוג ומינוני התרופות. אם גם אתם או יקירכם חוויתם רשלנות רפואית, חשוב לבוא ולהתייעץ. פנו עוד היום אל משרד עורכות הדין חדיד – הלד לקבלת מידע, הדרכה וייעוץ על מנת להביא למיצוי זכויותיכם בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם

עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
כמה עולה עורך דין רשלנות רפואית

אירועים של רשלנות רפואית הם עניין מצער. בעוד שאנחנו מקווים, כאשר אנחנו נכנסים לטיפול רפואי או להליך רפואי כלשהו, שהרופא או הצוות הרפואי שמטפל בנו,

קרא עוד »