תפקידו של עו"ד לשון הרע בתביעה

הצהרות כוזבות על אדם פרטי או עסק עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך, להוביל למצוקה רגשית, הפסד כספי ופגיעה במוניטין של אדם. מסיבה זו נחקק חוק איסור לשון הרע, המכיר בכוחן ההרסני של הצהרות לשון הרע מכל סוג. במקרים שבהם סיטואצית פרסום לשון הרע מגיעה לכדי תביעה, מומלץ לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום, כדי שיוכל לסייע לכם לעמוד על זכויותיכם בצורה הטובה ביותר. מהו תפקידו של עו"ד לשון הרע בתביעה? כל המידע במאמר הבא.

 

הערכה משפטית מקצועית

שמעון האן עורך דין לשון הרע מסביר לנו, שהשלב הראשון בכל פעם שלקוח ניגש אליו בעניין לשון הרע, הוא שלב ההערכה המשפטית. בשלב זה אנו מבינים יחד עם עורך הדין מהו אופי התיק, מהם סיכויי הזכייה בתביעה ומהן האנרגיות וההשקעה הכספית הדרושה מאיתנו. כך למשל, חשוב להבין האם ההצהרות המכפישות עומדות בקריטריונים המשפטיים ללשון הרע. עורך דין לשון הרע מקצועי יוכל לייעץ לכם על דרך הפעולה הטובה ביותר במקרה שלכם.

 

ייעוץ לפני תביעה

לפני הגשת תביעה, עורך דין לשון הרע ילווה אתכם בתהליך הייעוץ הכולל הערכת הנזקים הפוטנציאליים, דיון בפיצויים המשפטיים הזמינים, ושקלול הסיכונים והיתרונות של נקיטת צעדים משפטיים. הוא יסביר את התהליך המשפטי, ציר הזמן והעלויות הצפויות, ויבטיח לכם תיאום ציפיות ברור לקראת התהליך.

 

איסוף ראיות וחקירה

אחד התפקידים המכריעים של עורך דין לשון הרע הוא לאסוף ראיות ולערוך חקירה יסודית כדי לתמוך בתיק שלכם. הוא יפעל לצידכם כדי לאסוף מסמכים רלוונטיים, הצהרות עדים וכל ראיה אחרת שיכולה לעזור להוכיח את שקר ההצהרות המשמיצות ואת אופי פגיעתן. זה עשוי לכלול ניתוח פוסטים במדיה חברתית, תוכן אתר אינטרנט או כל פלטפורמה מקוונת אחרת שבה התרחשה ההשמצה.

 

יצירת אסטרטגיה משפטית

בהתבסס על הראיות שנאספו, עורך דין לשון הרע יפתח אסטרטגיה משפטית המותאמת למקרה הספציפי שלכם. הוא יתווה את הטענות המשפטיות שיש להעלות, כגון לשון הרע, הצגתכם באור כוזב או גרימת מצוקה רגשית מכוונת, ויקבע את דרך הפעולה הטובה ביותר להשגת התוצאה הרצויה. זה עשוי להיות כרוך בשליחת מכתבים רשמיים, ניהול משא ומתן להסדרים או המשך תביעה משפטית.

 

ייצוג האינטרסים שלכם

לאחר הגשת תביעה, עורך דין לשון הרע הופך לסנגור שלכם, המייצג את האינטרסים שלכם לאורך כל ההליך המשפטי. הוא יערוך מסמכים משפטיים, כגון התלונה והבקשות, ויטפל גם בכל התקשורת והמשא ומתן עם הנציגות המשפטית של הצד שכנגד, כדי להבטיח שהזכויות והאינטרסים שלכם מוגנים. בעוד אנשים רבים בוחרים לעבור תביעה משפטית בכוחות עצמם, בסופו של דבר הבחירה המשתלמת והעדיפה היא עורך דין מקצועי. איש מקצוע המתמחה בתחום יביא לתוצאות טובות יותר, וגם יחסוך עבורכם את כל הטרחה ובזבוז האנרגיות המיותרות.

תביעה משפטית

אולי יעניין אותך גם

עורך דין לשון הרע
עורך דין לשון הרע
תפקידו של עו"ד בתביעת הוצאת דיבה

הוצאת דיבה, המוגדרת כהשמצה בכתב או בפרסום, עלולה להכתים את המוניטין, להרוס קריירות ולגרום למצוקה פסיכולוגית משמעותית, מה שמחדד את החשיבות של תביעות כאלה. תפקידו של עורך הדין מעצב לפיכך את מהלך התביעה מראשיתה ועד להכרעה בה   מה עושה עורך דין בתביעת הוצאת דיבה? המשימה הראשונה של עורך דין היא לקבוע את כדאיותה של תביעת לשון הרע. הדבר כרוך בבדיקה יסודית של החומר המשמיץ לכאורה, תוך הערכה האם הוא עומד בהגדרה המשפטית של לשון הרע. הקריטריונים מחמירים: יש לפרסם את ההצהרה לצד שלישי, להיות שקרית ולגרום לפגיעה במוניטין של התובע.

קרא עוד »