כך תמצאו את הכספים שמחביאים מכם

האם ידעתם שישנם מיליארדי שקלים שנמצאים בקופת המדינה, שמיועדים לטובת החזרי מס שמגיעים לאזרחי ישראל? סיכוי גבוה שבדומה לרוב האוכלוסייה, גם אתם לא ידעתם על כך.

נתונים אלו אינם מתפרסמים באמצעי התקשורת או ברשתות החברתיות, שכן למדינה אין כל אינטרס לוותר על כספים שנמצאים אצלה – גם אם הם מיועדים להחזרי מס. מעוניינים לגלות האם גם אתם זכאים להחזרי מס?

 

עובדות שכנראה לא ידעתם על החזרי המס

כאמור, העובדה המפתיעה ביותר היא שישנם מיליארדי שקלים שרק מחכים שיאספו אותם – אך בינתיים נמצאים בקופת המדינה ונשמרים שם בהצנעה. יותר ממחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס, מסיבה כזאת או אחרת.

הסכום הממוצע של החזר מס עומד על כ- 8,000 ₪, אך בהחלט ייתכן שהחזר המס יעמוד על סכום גבוה הרבה יותר. החזר מס ניתן לרוב כאשר חישוב המס השנתי אינו תואם את השכר שהעובד קיבל בפועל – בין אם הוא החליף עבודה באמצע השנה, קיבל העלאה במשכורת וכיוצא באלו.

שימו לב שניתן לקבל החזרי מס בצורה רטרואקטיבית, אך רק עד 6 שנים לאחור. אי לכך, מומלץ לא להתמהמה כאשר מגלים שאתם זכאים להחזר מס. את הבקשה להחזר יש להגיש לרשויות המס, שכן לרוב החזרים אלו לא מתקבלים בצורה אוטומטית (למדינה אין אינטרס להחזיר את הכסף, זוכרים?).

 

אילו מקרים עשויים לזכות בהחזר מס?

חלקים נרחבים באוכלוסייה בישראל עשויים להיות זכאים להחזרי מס, וככל הנראה שהם כלל אינם מודעים לכך.

הזכאות עשויה להינתן עקב סיבות כלכליות (כמו פדיון של קופת גמל לפני המועד החוקי), סיבות משפחתיות (כמו לידה, גירושים, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ידועים בציבור ועוד), סיבות בריאותיות (כמו מחלה קשה, עיוורון או נכות, קרוב משפחה סיעודי ועוד), סיבות תעסוקתיות (כמו חילופי עבודות, שינויים במשכורת, הפסקת עבודה, פיטורים, פיצויים ועוד), וכן מסיבות נוספות שקשורות לגיל או למצב החיים של מבקש הזכאות.

 

כיצד תוכלו לבדוק בעצמכם האם אתם זכאים להחזרים אלו?

ישנו סיכוי גבוה שגם אתם עונים על אחת מקטגוריות הזכאות להחזרי מס. אם אתם מעוניינים לבדוק זאת בצורה חד משמעית – בדקו במחשבון החזרי המס.

במחשבון זה יהיה עליכם להזין מספר פרטים מזהים ופרטים על מהלך החיים שלכם (כמו שם מלא, מספר טלפון, האם אתם גרושים ומשלמים מזונות, האם אתם מתגוררים ביישוב בעל הטבות מס מיוחדות), וכן פרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם (במידה ויש כאלו).

מילוי הפרטים הוא תהליך קל ומהיר, ותוך מספר דקות תוכלו לדעת האם גם אתם זכאים להחזרי מס מהמדינה. מעולם לא היה פשוט יותר לקבל כסף שמגיע לכם מהמדינה – אל תפספסו את ההזדמנות לבדוק את זכאותכם!

 

מחשבון וטפסי מיסים

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »