כמה זמן לוקח להגיש תביעה בגין תאונת דרכים?

עולם הביטוח על תאונות דרכים והתביעות המשפטיות שבו, הוא עולם סבוך שלאדם שלא עוסק בו באופן יומיומי יהיה קשה למצוא את עצמו ולהסתדר באופן עצמאי. גם עורך דין מיומן ומנוסה שעוסק בתחום כבר שנים רבות יתקשה לענות במדויק על כל שאלה שלכם, אם חלילה עברתם תאונת דרכים, מבלי לנתח את כל המשתנים במקרה הספציפי שלכם.

צריך לפנות לעורך דין מנוסה ולהמציא בפניו את כל המסמכים והמידע על התאונה, כדי שהוא ידע להעריך את הצעדים המשפטיים שיש לנקוט, וכך גם להעריך את משך התהליך מהגשת התביעה ועד לתוצאות הסופיות.

 

תשלום תכוף

במקרה שאדם היה מעורב בתאונת דרכים שבה הוא נפגע בפגיעות קשות, וכאשר כתוצאה מהפגיעות הללו אין באפשרותו לשוב אל מקום העבודה שלו לזמן ממושך – הרי שמגיע לו תשלום תכוף שישולם תוך 60 ימים מרגע הגשת הבקשה. מדובר בסכום ראשוני שינוכה מהפיצוי שייקבע לו בהמשך. זאת על מנת שהוא ומשפחתו יוכלו לשמור על רמת חייהם מלפני הפגיעה.  עורך דין תאונות דרכים ידע לומר אם מגיע לכם תשלום תכוף, וידע גם כיצד תוכלו להשיג אותו ביעילות האפשרית.

 

פנייה לעורך דין מקצרת את זמן הגשת התביעה

כאמור, עולם התביעות הוא עולם סבוך ביותר. מדובר לרוב על חוזי ביטוח אל מול חברות שונות. החוזים הם לרוב מסובכים ומלאים בסעיפים קטנים ומפורטים המנוסחים בשפה משפטית מקצועית. יש לכך סיבה טובה – לא היינו רוצים שאדם לא מקצועי שלא מבין במשפט יחליט החלטות גורליות הקשורות בתאונת דרכים שעברנו.

עם זאת, המצב הזה שבו יש חוזי ביטוח גדולים וסבוכים, ומספר רב של פרוצדורות משפטיות בהן אפשר לנקוט בכל הקשור לתאונה, יכול להאריך את משך ההמתנה לסיום תהליכי התביעה והמשפט. עורכי דין שעוסקים בתחום במשך שנים הם קודם כל בעלי הידע המשפטי הרלוונטי הדרוש לטיפול בסוגיה, ויודעים כיצד להתמודד מול פוליסות ביטוח גדולות. הם גם מכירים היטב את המערכת לאור ניסיונם בהתמודדות איתה מבפנים, ועל כן ידעו להמליץ על הצעדים היעילים ביותר שיקצרו את זמן הטיפול בתביעה.

 

בקשה לקבלת מקדמה

לעיתים אדם שנפגע בתאונת דרכים נפגע בצורה קשה שמגבילה את היכולת שלו לעבוד ולפרנס את עצמו ומשפחתו. בתאונות דרכים קשות, ייתכן ואותו אדם איבד את כושר העבודה שלו, בין אם באופן זמני ובין אם מדובר על נכות קבועה. על כן, קיימת פרוצדורה של בקשה לקבל מקדמה על חשבון הפיצויים. המקדמה מאפשרת לאדם שנפגע בתאונת דרכים לקבל חלק מהכסף שמגיע לו בהתאם לפוליסת הביטוח שלו.

כך מתאפשר לאדם שנפגע מתאונת דרכים לקבל חלק מהפיצויים באופן יחסית מהיר, ולהשקיע את הכסף במאבק המשפטי שהוא מנהל באותה עת, ו/או להשקיע אותו בשיקום פיזי או כלכלי. לדוגמא, אם בתאונה נפגע רכבכם ואתם משתמשים ברכב לצורך העבודה שלכם(לדוגמא עובדים בחברת שליחויות), כדאי שתבקשו מעורך הדין להשיג לכם מקדמה לתשלום הפיצויים.

עורך דין תאונות דרכים

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »