4 טיפים לשיפור אווירה במקום העבודה

מקום העבודה שלנו הוא המקום בו לעיתים קרובות אנו מבלים את מרבית היום שלנו. המשרד הופך לבית השני שלנו, ואת העמיתים לעבודה ייתכן שתראו יותר מאשר את בני המשפחה שלכם. בסיטואציה כזו, ברור מדוע חשוב להשקיע בטיפוח האווירה במשרד – על מנת ליצור סביבת עבודה נעימה ובטוחה לכל העובדים. כיצד תוכלו לשפר את האווירה במקום העבודה?

ימי גיבוש עם צוות העובדים

בין אם היוזמה היא של המעסיק ובין אם אחד העובדים הרים את הכפפה – חשוב לדאוג שפעם בכמה זמן (אחת לחודש למשל) יהיה יום שיוקדש לגיבוש צוות העובדים.

ישנן פעילויות מגבשות רבות אותם ניתן לבצע – יום כיף בפארק, חדר בריחה, יום ספורט אתגרי ועוד. חלק מהעובדים עשויים למצוא את הפעילויות האלו כמעיקות, אך תופתעו לגלות איזה חיבור הן יוכלו ליצור ביניכם לבין שאר העובדים במשרד!

ימי קונספט והפסקות פעילות

ימי קונספט נהוגים במשרדים רבים, בעיקר בתחום ההייטק, וגורמות לעובדים רבים להנות מהאווירה במשרד ולדעת שיש משהו לצפות לו. ניתן לבצע יום קונספט גם בגרסה מצומצמת יותר, בזמן ההפסקה של העובדים.

ניתן לבחור כל קונספט שתרצו – לפי מדינה, לפי עונות השנה, לפי חגים ועוד. במהלך היום/ הפסקה ניתן להביא מאכלים שקשורים לקונספט הנבחר, לקשט את המשרד בהתאם, להתחפש בהתאם ופשוט להנות מהיום ומאווירה משוחררת יותר במקום העבודה.

טיפוח קשרי חברות גם מחוץ לשעות העבודה

אמנם אתם רואים את עמיתיכם לעבודה במשך שעות רבות בכל יום, אך אין זו סיבה להימנע מלפתח קשרי איתם קשרים חברתיים גם מעבר לשעות העבודה. תוכלו לצאת ביחד לבר או למסעדה לאחר יום עבודה מפרך, ולרכל על גורמי העבודה שלכם או על הבוס. תרגישו טוב יותר אם יהיה לכם חבר מהעבודה שיבין מה אתם עוברים במהלך היום!

עיצוב המשרד בצורה מזמינה יותר

ייתכן וזה נשמע נושא זניח, אך עיצוב המשרד בהחלט יכול להיות גורם לכך שהאווירה במשרד תהיה טובה ורגועה. אם אתם עובדים כל יום בחלל קטן בעל קירות לבנים, ריקים וחסרי נשמה – כנראה שהעיצוב ישפיע גם על מצב הרוח שלכם והמוטיבציה לעבוד. קצת צבע, תמונות ואביזרים יוכלו להשפיע לחיוב על האווירה במשרד.

האווירה במשרד היא חשובה, אך כך גם שמירה על זכויות העובד שלכם

אם אתם עובדים שכירים, חשוב שתכירו את כל זכויות העובד שלכם ותוודאו שהמעסיק שלכם לא עובר על אף אחת מהן. זכויות אלו כוללות, בין היתר – תשלום שכר בזמן, ימי מחלה וימי חופש, תשלום של שעות נוספות, יציאה להפסקה, הפרשה לפנסיה ולביטוח לאומי ועוד.

אם פגעו באחת מזכויות העובד שלכם, תוכלו לפנות לאיתי אדרת – עו"ד לדיני עבודה, בעל ותק וניסיון של עשרים שנה בתחום, שמתמחה בנושאי זכויות עובדים!

 

מקום העבודה

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »