6 שאלות שחשוב לשאול לפני קניית דירה על הנייר

אם אתם מתכננים לקנות דירה בזמן הקרוב, אתם ודאי יודעים שלא מדובר בהליך פשוט. רק החיסכון הכספי לרכישת הדירה הוא חלק קשה בפני עצמו, כשגם לאחר מכן ישנה עוד עבודה רבה. לכן, ישראלים רבים מעדיפים לקנות דירה על הנייר, כדי ליהנות ממחיר זול יותר. לפני שאתם קונים דירה על הנייר, הנה 6 שאלות שחשוב לשאול לפני ביצוע המהלך.

 

כמה יש לשלם בהתחלה?

כבר שנים קניית דירה על הנייר היא אפשרות שישראלים רבים פונים אליה, על מנת לרכוש דירה ולעשות זאת גם במחיר שעשוי להיות יותר משתלם. גם אם המחיר של הדירה על הנייר שאתם עומדים לרכוש הוא אטרקטיבי, את צריכים לשאול את הקבלן ממנו אתם רוכשים כמה יש לשלם בהתחלה. החוק קובע שהקבלן לא ייקח יותר מ-7% ממחיר הדירה כתשלום ראשוני. אם הקבלן דורש מכם יותר, זה עשוי להציב בפניכם תמרור אזהרה. ישנם לוחות זמנים ברורים לתשלום לפי החוק.

 

האם חשבון הנאמנות של הפרויקט נפתח לצורך הפרויקט בלבד?

החשש הגדול ביותר בקניית דירה על הנייר הוא בעיות שעשויות לצוץ במהלך הפרויקט, מה שיפגע ברוכשים שיכולים לאבד סכומי כסף גדולים. לכן, הכסף צריך להיות מופקד אל חשבון שיבטיח לרוכשים שהכסף שלהם יישמר גם אם יקרה משהו לא צפוי. אחד הפתרונות לכך הוא הפקדה בחשבון נאמנות. שימו לב שהחשבון אליו אתם מעבירים את התשלום הוא חשבון נאמנות שאכן נפתח לצורך הפרויקט בלבד.

 

מהו ייעוד הפרויקט?

לכל פרויקט בניה יש ייעוד ספציפי. אם רכשתם דירת מגורים בפרויקט מגורים בלבד, אתם עושים זאת ככל הנראה מתוך רצון מסוים. שאלו את הקבלן מהו הייעוד של הפרויקט וודאו שלא תרכשו דירה בפרויקט עם ייעוד שאינו תואם לרצונות שלכם.

 

היכן עומד מצב היתר הבניה?

הקבלן לא יכול להתחיל לבנות את הפרויקט לפני שיש לו את היתר הבניה. במקרים מסוימים, היתר הבניה יכול שלא להתקבל. תוודאו לפני הרכישה היכן עומד מצב היתר הבניה ומתי הוא צפוי להגיע אל הקבלן. הכניסו אפשרות לביטול החתימה במידה וההיתר לא יגיע תוך זמן מסוים.

 

מהו תכנון הדירה?

אתם רוצים לרכוש דירה בגודל מסוים, עם מספר חדרים מסוים, שמכילה דברים מסוימים? הדבר הזה הגיוני, מכיוון שלכל רוכשי דירה יש את הרצונות שלהם. לכן, כדאי לכם לשאול מהו התכנון של הדירה ולקבל פירוט בצורה תכנון הדירה ולא רק התחייבות בעל פה.

 

האם ניתן לקבל הטבות?

יתרון מרכזי, פרט למחיר נמוך אפשרי של דירה, הוא קבלת הטבה בעת רכישת הדירה מהקבלן בעת רכישת דירה מוקדמת (רכישה על הנייר). תשאלו את הקבלן לגבי הטבות שונות, כמו קבלת מקום חניה בבניין או העלאת קומה ללא הוספת מחיר.

קניית דירה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין לרכישת דירה
עורך דין מקרקעין
למה צריך עו"ד לקניית דירה

ההחלטה לקנות דירה היא החלטה של זוגות רבים בישראל, והגעה לדירה משלך היא אחד החלומות הישראליים המובהקים. בנוסף לכך, בשל מחירי הדיור ההולכים ומאמירים, קניית

קרא עוד »
פטיש
עורך דין מקרקעין
עורך דין נדל"ן מומלץ

רכישת דירה, או נכס נדל"ן אחר, היא לרוב האנשים בישראל העיסקה הגדולה שיעשו במהלך החיים. היבטים רבים ומורכבים של העסקה ניתנים לבחינה ולדיוק רק בידי

קרא עוד »
ממאזניים וזכוכית מגדלת
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין בחיפה

דיני המקרקעין בכל עיר הם שונים ודורשים היכרות וידע ספציפי. עורך דין מקרקעין אשר פעיל בעיר אחת, עשוי להיות פחות אפקטיבי באחרת, לפחות בתחילת דרכו,

קרא עוד »