כל הטעויות שיש להימנע מהן כשעושים רילוקיישן עם הילדים

השיר "זה עולם קטן מאוד" מעולם לא היה נכון ומדויק יותר כפי שהוא היום. בימנו אפשר לטוס בכל רחבי העולם תוך שעות ספורות ובמחירים שרבים יכולים להרשות לעצמם ואפילו לעיתים תכופות. אחת ההשלכות של העולם הקטן הזה, היא שמשפחות רבות עוברות עם הילדים למדינה זרה. בכתבה נמנה מספר טעויות שכדאי להימנע מהן במקרה שעושים רילוקיישן. 

 

רילוקיישין משפחתי – יתרונות וחסרונות

כשאנחנו מדברים על רילוקיישן משפחתי, מדובר על מקרה של הגירת זוג או הורה אחד וגם של הגירת ילדים לחו"ל. למעבר שכזה יש בדרך כלל יתרונות בולטים – עבודה חדשה, תוכנית אקדמית נחשבת וחוויות על הדרך. גם החסרונות המוכרים של הרילוקיישן הם בולטים – התרחקות ממשפחה וחברים, עקירה של הילדים מהמקום בו גדלו, התמודדות עם תרבות אחרת וכו'. בכל הגירה של משפחה למדינה זרה, נמצא את היתרונות והחסרונות שרלוונטיים רק לה ולמקרה ההגירה הפרטי שלה.

 

תיווך של המעבר בצורה לא נכונה

אחת הטעויות הנפוצות שעושים הורים שעוברים לחו"ל עם הילדים שלהם, קשורה לתהליך התיווך שיש לעשות לפני המעבר. תיווך הוא תהליך שבו מסבירים לילדים את מה שהולך לקרות, בשפה שלהם ובצורה שהם יבינו. חשוב מאוד לבצע את תחילת התיווך מספיק זמן מראש בכדי שהילד או הילדה יבינו את ההסברים, ויהיה להם את הזמן להפנים אותם. בנוסף לכך, כדאי לבצע טקסי מעבר כאלה ואחרים, ולהביא למדינה החדשה חפצים ומזכרות מארץ המוצא.

 

העדר זמן החלמה בתחילת הרילוקיישן

אם יש לכם אפשרות לכך, אחד הדברים שעוזרים הכי הרבה בהסתגלות למדינה חדשה ולמקום מגורים חדש, היא הקדשת זמן החלמה בתחילת המעבר והמגורים במקום החדש. זמן זה הוא זמן משפחתי, שבו תכירו בצורה מעמיקה את המקום שהגעתם אליו, ותעשו לעצמכם מעין חופשה בבית.

תקופה כזו עוזרת לאנשים רבים המבצעים רילוקיישן, להתאושש מהמעבר ולהכיר את המקום החדש בצורה טובה יותר, מה שגם מסייע לחששות שלהם להיעלם אט אט.

 

הזנחת התחום החברתי בעת בחירת הרילוקיישן

אנשים רבים שעוברים לחו"ל, עושים זאת בגלל שהם רוצים לשפר את מצבם הכלכלי, המקצועי או האקדמאי. מטרות אלה הן חשובות מאוד, אבל לא פחות חשוב מכך הוא מצבכם החברתי. בעת המעבר למדינה חדשה, אתם בעצם מתנתקים ממרבית המשפחה והחברים שלכם, וכך גם הילדים. לכן חשוב מאוד לשים לב לכך, ולבנות קשרים חברתיים במקום החדש מהר ככל האפשר.

 

התעלמות מצרכי הילדים או בן הזוג בעת המעבר

מעבר למדינה זרה נגרם לא פעם בעקבות הצעה שקיבל אחד מבני הזוג בתחום מקצועי או לימודי. חשוב לשים לב לכך, שגם הצרכים של בן הזוג השני והילדים יכולים לקבל מענה במדינה אליה אתם עוברים. במקרים רבים, מי שעושה רילוקיישן, שוכח את הנושא וכך נגרם עוול לבני הזוג והילדים, ומכאן הפתח למחלוקות ולתסכול גדול מאוד.

מעבר עם ילדים

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »