עומדים לפני קניית דירה? אלו הבדיקות המקדימות שתצטרכו לבצע

קניית דירה היא לא עניין של מה בכך ויש לעשות סדרת בדיקות מקיפה לפני חתימה על חוזים והתחייבות לסכומים גדולים לכל החיים. במאמר הבא נפרט על תפקידו של עו״ד בכל התהליך, מהן הבדיקות המשפטיות, התכנוניות והפיזיות של המבנה ומהו הסכם מכר.

 

ליווי של עו״ד לענייני נדל״ן

בעת ליווי של עו״ד לענייני נדל״ן הוא יבצע את כל הבדיקות המקדימות לבית המיועד לרכישה ויעדכן אתכם בכל הפרטים, לאחר מכן עליו יהיה לנסח את הסכם המכר לאחר שעשה את כל הבדיקות המקדימות עבור ההסכם. לפני החתימה על ההסכם הוא ינהל את המשא ומתן בין שני הצדדים וישיג עבורכם עסקה משתלמת והוגנת כאשר כל ענייני הבירוקרטיה יהיו באחריותו ויחסכו מכם כאב ראש רב, ניתן להתייעץ עם עו״ד יוני לוי לענייני נדל״ן.

 

בדיקה משפטית של הנכס

בדיקת הנכס מהבחינה המשפטית היא הראשונה- מי הבעלים של הנכס בטאבו, היכן הזכויות על הנכס רשומות, והאם ישנן חובות שקיימים על שם הנכס. במרשם מקרקעין הקרוי על ידנו ״טאבו״. עליכם לעיין בנסח הטאבו של בעל הדירה ולוודא שעל שמו רשום הנכס, האם לבעל הנכס יש בעלות או זכות חכירה והאם קיימות הגבלות או זכויות של צדדים נוספים כמו אזהרות, עיקולים, משכנתאות ועוד.

 

בדיקה של תכנון הנכס

בדיקה של תכנון הנכס היא הבדיקה השנייה- במידה ואין אישורים על תכנון ובניה של הנכס ניתן להורות על הריסתו. בבדיקה של תכנון הנכס צריך לבדוק שקיים היתר בנייה והבית בנוי לפיו.  אם הנכס לא נבנה בהתאם להיתר הבניה קיימת סכנה של הריסה או שלא יתקבל אישור ללקיחת משכנתא עבורו.

 

בדיקה פיזית של הנכס

הבדיקה השלישית היא סדרת בדיקות פיזיות בנכס. עלינו לזהות את הנכס בעזרת מיקום הבניין לפי הכתובת המדויקת בטאבו. יש לוודא שהשרטוט של הבית תואם למיקומו הפיזי. לאחר מכן, בדיקה של ליקויים ע״י מהנדס. הבדיקה השלישית היא חריגות בניה- בדיקה שלא קיימות תוספות לבית שאינן מאושרת. הבדיקה הרביעית היא סביבת הנכס- שימושים ותכנונים עתידיים באזור.

 

הסכם מכר

בהסכם זה מנוסחים עקרונות בין מוכר הנכס לבין הרוכש שלו. בהסכם נכללים פרטיהם האישיים של שני הצדדים, כתובות ומספרי טלפון, פרטים מדויקים של הנכס, מסמך המפרט את חוב המשכנתא ומועד סיומה או גרירתה לנכס אחר, עלות המכירה של הבית ופירוט פריסת התשלומים, מועד ביצוע התשלומים, רישום של מועד העברת הנכס וסדר ההתנהלות, פירוט המיסים שחלים על הנכס, מסמכים שאין לנכס חובות לגופים שונים ועוד.

כפי שניתן להבין, ישנן בדיקות רבות שיש לבצע לפני קניית בית. חשוב שתהיו דקדקנים בכל הבדיקות על מנת שלא תפלו בפח. לעיתים כדי שנישן בלילה בשקט, עדיף לתת לעו״ד מומחה שיבצע עבורנו את התהליך והבדיקות בצורה חוקית ונכונה.

דִירָה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין לרכישת דירה
עורך דין מקרקעין
למה צריך עו"ד לקניית דירה

ההחלטה לקנות דירה היא החלטה של זוגות רבים בישראל, והגעה לדירה משלך היא אחד החלומות הישראליים המובהקים. בנוסף לכך, בשל מחירי הדיור ההולכים ומאמירים, קניית

קרא עוד »
פטיש
עורך דין מקרקעין
עורך דין נדל"ן מומלץ

רכישת דירה, או נכס נדל"ן אחר, היא לרוב האנשים בישראל העיסקה הגדולה שיעשו במהלך החיים. היבטים רבים ומורכבים של העסקה ניתנים לבחינה ולדיוק רק בידי

קרא עוד »
ממאזניים וזכוכית מגדלת
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין בחיפה

דיני המקרקעין בכל עיר הם שונים ודורשים היכרות וידע ספציפי. עורך דין מקרקעין אשר פעיל בעיר אחת, עשוי להיות פחות אפקטיבי באחרת, לפחות בתחילת דרכו,

קרא עוד »