עריכת הסכם גירושין

זוגות רבים בישראל בוחרים לסיים את פרק הנישואין ולהתגרש.

לעיתים הדבר נעשה בדרך שלום, ולעיתים מלווה במחלוקות רבות.

מקרים מהסוג השני מלווים בטעם רע, זאת במיוחד כשאר לבני הזוג ילדים משותפים.

כאשר בחרתם לסיים את הנישואין בגירושין, כדאי לעשות זאת בדרך הסכם גירושין.

בדרך זו, נאפשר תקשורת חיובית בין בני הזוג והילדים בעתיד, וכן נשלול ויכוחים ומחלוקות עתידיות.

 

מהו הסכם גירושין?

רוב תיקי הגירושין בישראל מסתכמים בעריכת הסכם גירושין. זאת אף המלצת בתי המשפט ובתי הדין הרבניים. הסכם הגירושין נועד להוות הסכם על מנת לסיים את חיי הנישואין.  הסכם גירושין קובע מבחינה משפטית את פירוק התא המשפחתי. הסכם זה, צופה מראש את הסוגיות והמחלוקות העלולות להתרחש בזמן הפרידה והגירושין. ההסכם מבטא את רצונות הצדדים והסכמותיהם, ומפרט את עמדותיהם בנוגע למשמורת, מזונות, רכוש, כתובה וכו'. כאשר לא קיים הסכם גירושין, מחלוקות בין הזוג הגרוש יובאו מול שופט ויוכרעו.

 

ההליך הפרוצדורלי

לאחר חתימה של הצדדים על הסכם הגירושין, הוא יובא לאישור בית משפט או בית הדין הרבני לשם קבלת תוקף. בית המשפט או בית הדין הרבני רשאים לערוך תיקונים ולציין הערות כחלק מתהליך האישור.

במסגרתו של הסכם הגירושין, תבוא להסדרה נושאים הקשורים לתא המשפחתי. משמורת, הסדרי שהות, מזונות וכתובה, רכוש, חובות ועוד.

 

משמורת

במסגרת ההסכם, יש להחליט מי ההורה המשמורן על הילד או שמא לבחור במשמורת משותפת. בהסכם נכלול את הימים בהם הילד נמצא אצל ההורה שאינו המשמורן, הסדרים לחגים ולחופשות והחלטות בנוגע לחינוך ועתיד הילד.

 

מזונות וכתובה

כחלק מהסכם הגירושין, עלינו להסדיר את הסיכום לגבי מזונות וכתובה. בהסכם נסדיר את סכום המזונות, מועד העברת התשלום וכן קביעת השתתפויות מעבר לנקבע, הוצאות רפואיות לא צפויות, חוגים, חינוך וכו.

 

 

רכוש

מבחינת חלוקת רכוש, הדבר משתנה באם הצדדים שכירים או עצמאיים. באם מדובר בזוג שכיר, נמנה אקטואר שיחשב את חלוקת הרכוש. באם מדובר בעצמאיים, נמנה מומחה כלכלי שיתן את דעתו על החלוקה.

 

 האפשרויות העומדות בפני הזוגות

על מנת להגיע להסכם הגירושין קיימות מספר אפשרויות. ראשית, פנייה משותפת של בני הזוג למגשר שהינו עורך דין גירושין. בתהליך הגישור ההגעה להסכם לרוב תתבצע באווירה נעימה יותר. תהליך גישור גירושין מומלץ כיוון שהוא פחות אלים מאשר לחימה בבית המשפט. גירושין בהסכמה הינם קלים יותר מאשר לתת לבית המשפט לפתור את הדברים.

שנית, ניהול משא ומתן. בדרך זאת, כל אחד מהצדדים, ייוצג על ידי עורך דין מטעמו שיערכו את ההסכם ויאפשרו בסיס לניהול משא ומתן.

אפשרות נוספת, היא פניית בני הזוג לעורך דין, אשר יהיה אחראי על עריכת הסכם גירושין עבור שניהם בהתאמה לרצונות והסכמות של שניהם.

 

בית משפט

אולי יעניין אותך גם

אם ותינוק
עורך דין גירושין
משמורת משותפת

משמורת משותפת הוא אחד מהסדרי השהות עם הילדים, בעת גירושי ההורים. המשמורת היא לעתים חלקית או מלאה, כך שאחד ההורים נושא במרבית נטל גידול הילדים

קרא עוד »