עורך דין בבית משותף – החשיבות והיתרונות

בית משותף מוגדר בחוק כבית או בניין שיש בו 2 דירות או יותר. לפיכך, אתם יכולים לבטח את הבניין כולו- את כלל השטחים שנחשבים כמשותפים לכלל הדיירים, ולדאוג לכיסוי כספי עבור מקרים מסוימים. מדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין כאשר אתם גרים בבית משותף, ועל אחת כמה וכמה כאשר אתם מחליטים להשתמש בביטוח למבנה המשותף.

ביטוח מבנה משותף

הבית או הבניין המשותף בו אתם גרים, מכיל מספר משפחות שחיות בהרמוניה ובכיף. כמובן שלכל אחד מהמשפחות בבניין יש דירה משלהם, אך ישנם חלקים שמוגדרים כחלקים משותפים לכלל דיירי הבניין- צנרת הבניין, חדר הזבל, חדר המדרגות, המעלית, חדר האופניים וכו'.
בהנחה ונגרם נזק או נדרש תיקון כלשהו לאחד מהחלקים המשותפים הללו, אתם תצטרכו לשלם בעבור הטיפול. הטיפול עובר דרך ועד הבית, שהוא הגוף שאחראי לייצג את משפחות הדיירים במבנה על פי החוק. מדוע מומלץ כל כך להיעזר בשירותיו של עורך דין כאשר אתם גרים בבית משותף? ובכלל, כאשר אתם מוגדרים כמבוטחים- ביטוח בית משותף?

בניין מגורים

חשיבות עורך הדין

עורך דין הוא הגורם המקצועי שמכיר את החוק בצורה הטובה והמקיפה ביותר. בכל נושא שבו אנו צריכים ייעוץ משפטי- החל מתביעות מול בנקים, פשיטות רגל ונושאי ביטוחים (על כך נרחיב בעמוד הקרוב)- אתם תתייעצו עם עורך דין. אם נחזור לענייננו- הבית המשותף, נבין מדוע עורך דין הוא כה חשוב בתהליך.

ראשית, כאשר מדובר בבית משותף שבוחר לבטח את עצמו תחת ביטוח בית משותף, מומלץ ורצוי שיהיה עורך דין שייצג אותו ויהיה נוכח במעמד החתימה מול חברת הביטוח. מדוע? עורכי הדין כפי שציינו מכירים את תחום הביטוחים בצורה מקיפה, וניהלו עשרות תיקים דומים בעבר. הניסיון והמקצועיות שיש להם בתחום אינם ניתנים להחלפה, ולכן על מנת למנוע מצבים שבהם אתם מרומים או לא מקבלים את מה שמגיע לכם- אנו ממליצים לקחת עורך דין לבית המשותף.

שנית, תחת הכותרת של "בית משותף", אתם חשופים למגוון רחב של תביעות, שעשויות להיות יקרות מאוד. מקרה שבו שליח הגיע למבנה ונפצע כתוצאה ממדרגה בשטח המבנה- רשאי להגיש תביעה נגד ועד הבית בגין רשלנות. במקרה שכזה, שני הצדדים ייגשו לבית משפט, שם תצטרכו בין כה וכה לקחת את שירותיו של עורך דין.

שלישית, כאשר גורם מקצועי כמו עורך דין פונה לחברות ביטוח או לקבלנים שעובדים בבניין המשותף, האפקט הוא שונה. יש אנשים שהיו מנסים "לעגל פינות" או להטות דברים לטובתם האישית מול ועד הבית, אך כאשר עומד עורך דין ומייצג את הבית המשותף וכמובן את ועד הבית- אנשים מטבע הדברים חושבים פעמיים.

אל תהססו, שיכרו את שירותיו של עורך דין עבור הבית המשותף, ותיהנו משקט בכל האפיקים.

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עורך דין ביטוחים
איך לתבוע את חברת הביטוח?

קבוצות שונות ברחבי הפייסבוק שעוסקות בתחום הביטוח התמלאו לאחרונה בשאלות שנוגעות בעיקר לאופן התביעה כנגד חברות הביטוח השונות. לאחר שנחשפנו לעובדה זו, הבנו כי יש

קרא עוד »