למה צריך עו"ד לקניית דירה

ההחלטה לקנות דירה היא החלטה של זוגות רבים בישראל, והגעה לדירה משלך היא אחד החלומות הישראליים המובהקים. בנוסף לכך, בשל מחירי הדיור ההולכים ומאמירים, קניית דירה היא אירוע פיננסי גדול במיוחד ואצל חלק גדול מהאנשים אף האירוע הפיננסי הגדול ביותר שהם ייקחו בו חלק. בכתבה שלפניכם ניסינו לענות על השאלה האם צריך עו"ד בעת קניית דירה ומאילו סיבות. 

 

עורך דין לקניית דירה או עורך דין מקרקעין

עורך דין בישראל צריך ללמוד במכללה או באוניברסיטה שאושרה על ידי המל"ג בתוכנית לתואר ראשון לעריכת דין. לאחר מכן עליו לעבור בחינה ממשלתית חיצונית לאוניברסיטה. במידה והשלים את שני התנאים הנ"ל, עליו להתמחות במשרד עורכי דין למשך שנה, ולאחריה הוא יוסמך כעורך דין.

עורך דין לענייני מקרקעין הוא עורך דין מוסמך שעבד במשרד לענייני נדל"ן תקופה מסוימת ומכיר את תחום המקרקעין בצורה טובה ומקיפה. אם יש לכם צורך בעורך דין לענייני מקרקעין מכל סיבה שהיא, אתם מוזמנים להיכנס אל הקישור המצורף https://www.partouche-law.com.

 

שלבים בעת קניית דירה

רכישת דירה היא תהליך שאורך מספר שלבים ויכול לארוך גם מספר חודשים ויותר. ראשית, בכדי לקנות דירה, יש למצוא דירה שמוצאת חן בעיניכם ועומדת בדרישות התקציביות שלכם בצורה מניחה את הדעת.

לאחר מכן יש להיכנס למשא ומתן עם בעלי הדירה לגבי גובה התשלום ופריסת התשלומים בגין העסקה. בנוסף לכך יש לבדוק את הדירה על ידי אנשי מקצוע כדי לראות שכל המערכות בה תקינות. לבסוף יש לנסח חוזה, לחתום עליו ולהעביר את המפתחות ואת הרישום בטאבו על שמם של הקונים של הדירה.

 

מה עורך דין עושה במהלך קניית הדירה?

עורך דין מנוסה עם התמחות בתחום המקרקעין יכול לעזור במרבית השלבים של קניית ומכירת הדירה. ראשית, הוא יכול לעזור בשלב המשא ומתן ובליווי של הקונה או המוכר בשלב זה. לאחר מכן הוא יכול לעזור בניסוח החוזה, ברישום אזהרה בטאבו ובהעברת הרישום הסופי של הדירה ברמ"י.

 

איך לבחור עורך דין טוב לענייני מקרקעין?

עורך דין, כשאר נותני השירותים, צריך לעמוד בשני תנאים. עליו להיות מקצועי בתחום העיסוק שלו, במקרה הזה מקרקעין ועסקאות מקרקעין. בנוסף לכך עליו לדעת לתקשר בצורה בהירה ונעימה עם לקוחות שונים. בכדי לבדוק זאת, יש לבצע סקר שוק ולדבר על לקוחות עבר של אותו עורך הדין שאת שירותיו אתם שוקלים לשכור. בנוסף לכך יש לוודא ששכר הטרחה אותו גובה אותו עורך הדין, מתאים לצפיות שלכם.

 

מדוע צריך עורך דין בעת קניית דירה – סיכום

עורך דין לענייני מקרקעין הוא עורך דין מוסמך שהתמחה בתחום הנדל"ן. בעת רכישת דירה ניתן להיעזר בעורך דין לענייני מקרקעין בכמעט כל שלב בהליך החל מהמשא ומתן וכלה בהעברת הרישום בטאבו. בכדי לבחור את עורך הדין שיתאים לכם יש לבצע סקר שוק.

עורך דין לרכישת דירה

אולי יעניין אותך גם

פטיש
עורך דין מקרקעין
עורך דין נדל"ן מומלץ

רכישת דירה, או נכס נדל"ן אחר, היא לרוב האנשים בישראל העיסקה הגדולה שיעשו במהלך החיים. היבטים רבים ומורכבים של העסקה ניתנים לבחינה ולדיוק רק בידי

קרא עוד »
ממאזניים וזכוכית מגדלת
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין בחיפה

דיני המקרקעין בכל עיר הם שונים ודורשים היכרות וידע ספציפי. עורך דין מקרקעין אשר פעיל בעיר אחת, עשוי להיות פחות אפקטיבי באחרת, לפחות בתחילת דרכו,

קרא עוד »