סככה לרכב לחניה בבניין משותף או פרטי – האם זה חוקי

התנגדות מקוממת שבאה לידי ביטוי מצד השכנים שלנו בבניין המשותף ( בעקבות רצון לבצע התקנה של סוכך לרכב שלנו) גרמה לנו לצאת ולבדוק את הנושא באופן מעמיק. שכן, רצינו לבדוק מה החוק אומר לגבי הליך שכזה, כדי שנוכל להתנהל מולם על הצד הטוב ביותר. הישארו אתנו ותגלו בקרוב מאוד האם יש זה חוקי להציב סככה לרכב בחנייה של בניין משותף או פרטי.

 

סככה לרכב – מה הכוונה?

רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע לחוק, עלינו להציג בפניכם את הסככה לרכב. שכן, יש כל מיני סוגים של סככות ועלינו להיות בטוחים כי אתם יודעים בדיוק למה אנחנו מתכוונים. נאמר בתור התחלה כי אין מדובר בפרגולה מעץ (שמצריכה אישורים ותגרום להליך להיות מורכב ביותר). סככה לרכב היא בעצם פתרון הצללה שיכול להגיע ב – 2 אופנים שונים:

  • סככה מתקפלת
  • סככה  מובנית

כאשר ההמלצה היא לבחור בסככה מובנית משלד פלדה וקירוי ברזנט, משום שזו נחשבת לאיכותית ביותר שנשמרת לאורך זמן רב.

מחסן רכב

מה החוק אומר לגבי סככה לרכב בבניין משותף?

אם אתם מתכננים להציב סככה לרכב בבניין משותף, עליכם לדעת כי התשובה בנוגע לחוק תלויה ב – 2 שאלות עקרוניות:

  1. האם ההתקנה של סככה זו צפויה לגרום לירידת ערך של הנכס?
  2. האם שינוי זה יביא לשינוי מהותי בצורה הקיימת של הבניין?

צריך לקחת בחשבון את שני השיקולים הללו. שכן, אם התשובה עליהם היא חיובית, סביר להניח שתהיה לשכנים שלכם עילה להתנגדות של  הקמת סוכך זה בחנייה לפי החוק.

 

מה החוק אומר לגבי בית פרטי?

מי מכם שמתגוררים בבית פרטי ויש ברשותם חניה פרטית שנמצאת על השטח שלהם, יוכלו להתקין סככה לרכב ללא שום בעיה. שכן, מדובר בשטח ששייך לכם ולא לאף אחד אחר. ההחלטה לגבי תוספות הינה שלכם בלבד (נציין שוב, כדי למנוע אי נעימויות – מדובר בסככה כמו זו שתוארה לעיל ולא פרגולה שהחוק לגביה שונה לחלוטין).

בית פרטי

בחירה של פרגולה איכותית לחניה – כך תעשו זאת

בשלב זה אתם יודעים מה החוק אומר לגבי התקנה של סככה לרכב בחניה שלכם. אם גיליתם שמדובר בעניין חוקי, נותר לכם רק לבחור בסככה איכותית שתחזיק מעמד לאורך שנים. אנחנו כאן כדי לציין בפניכם כי עליכם לערוך בירור מעמיק ברחבי הרשת. גלישה בפורומים וקבוצות פייסבוק תאפשר לכם לקבל אינפורמציה חיונית אודות דגמים מומלצים. השתמשו במידע זה בקפידה ותהיו בטוחים שאתם בוחרים את הסככה הטובה ביותר.

 

לסיום

התקנה של סככה לרכב בבניין משותף עשויה להיות עניין מורכב שמצריך בירור מעמיק. התקנה של סככה בבית פרטי לעומת זאת, נחשבת לעניין פשוט הרבה יותר. בשלב זה אתם יודעים איך עושים זאת בהתאם לחוק, כך שנשאר לכם רק ליישם את ההליך בהתאם למצב שלכם וליהנות מצל לרכב.

חנייה

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »