מה לעשות במקרה של נזק אסתטי בלתי הפיך בעקבות ניתוח פלסטי?

ניתוחים פלסטיים הפכו בשנים האחרונות לפרוצדורה רפואית נפוצה ופופולארית במיוחד, הנותנת מענה לאנשים המעוניינים להרגיש טוב יותר עם עצמם ולשפר את המראה החיצוני שלהם. לפיכך, כאשר למטופל נגרם נזק בעת הניתוח, הרי שמדובר בהחלט בעוגמת נפש רצינית, המעלה את השאלה המתבקשת – מה ניתן לעשות במקרה כזה?

 

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

הרפואה המודרנית של ימינו, מאפשרת לנו לבצע מגוון טיפולים רפואיים, כאשר בין התחומים הנפוצים ביותר מביניהם, הם הניתוחים הפלסטיים, המאפשרים למטופל לשנות את המראה החיצוני שלו בצורה אסתטית, כך שירגיש יותר שלם עם עצמו.

כל מטופל מצפה לכך שהטיפול הרפואי יעלה כראוי וישיג את התוצאות המבוקשות, אך בלא מעט פעמים, מתרחשים מקרים של רשלנות רפואית בניתוח פלסטי, מקרים היכולים להתרחש החל משלב האבחון והייעוץ המקדים ועד לשלב הניתוח עצמו, באופן היכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים ולעוגמת נפש רבה.

 

מה ניתן לעשות במקרה של נזק אסתטי בלתי הפיך בעקבות ניתוח פלסטי?

את הנזקים שנעשו אמנם יהיה קשה לתקן, אך מבחינה משפטית, ניתן יהיה לתבוע את הגורם האחראי על הנזק ולהגיש תביעת רשלנות רפואית בהתאם. כדי לבסס את עילת התביעה בצורה מיטבית, חשוב יהיה להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לבין מקרה הרשלנות, כאשר במרבית המקרים, יהיה עלינו לפנות לקבלת חוות דעת רפואית.

 

חוות דעת רפואית במקרה של רשלנות רפואית בעקבות ניתוח פלסטי

במרבית תביעות הנזיקין, ובמיוחד אלו הקשורות לתחום הרשלנות הרפואית, בית המשפט יבקש לקבל חוות דעת רפואית, אשר תסייע לו להבין את תמונת המצב ולהפעיל שיקול דעת ראוי בנוגע לקיומה של הרשלנות.

היות ולרשלנות רפואית אין הגדרה ברורה וחד משמעית מבחינה משפטית, מערכת המשפט נוטה להסתמך על "מבחן הרופא הסביר", הבודקת כיצד רופא אחר היה נוהג באותו מקרה ולפיכך, חוות דעת רפואית של איש מקצוע מומחה בתחום הניתוחים הפלסטיים, אכן תסייע לבסס את הטענה כי התקיימה רשלנות רפואית, כך שהתובע יקבל את מלוא הפיצויים.

 

כיצד משיגים חוות דעת רפואית מקצועית?

חוות דעת רפואית מקצועית צריכה להיכתב על ידי איש מקצוע מומחה בתחום, בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים, כאשר מלבד הקושי המסוים באיתור אותו גורם מומחה, הרי שלעיתים גם יהיה קשה לקבל את הסכמתו לכתוב את חוות הדעת הרפואית המבוקשת. לפיכך, מומלץ יהיה לפנות לחברה מקצועית בתחום, המאגדת תחתיה גורמים מקצועיים שונים, גם בתחום הרפואה האסתטית בכלל והניתוחים הפלסטיים בפרט, כך שתוכלו למצוא בקלות ובמהירות את חוות הדעת הרפואית הנדרשת לכם.

 

לסיכום

במקרה של נזק אסתטי בלתי הפיך בעקבות ניתוח פלסטי, ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית במסגרת דיני הנזיקין, כאשר חשוב ומומלץ לבצע הוכחת הקשר הסיבתי ומקרה הרשלנות עצמו, באמצעות חוות דעת רפואית מקצועית, אשר תתמוך באופן ברור בטענותיכם.

נזק לניתוח פלסטי

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »