מתי שכירים יוכלו לקבל החזר מס?

על פי הערכות ארבעה מכל חמישה שכירים בישראל זכאים להחזר מס הכנסה. רבים נמנעים מלממש את זכאותם עקב חשש טבעי מבירוקרטיה ומרשות המיסים. חשוב להבין כי ניתן לדרוש החזרי מס עד ל-6 שנים אחרה החל משנת המס הנוכחית. ניתן לנסות ולבקש החזרי מס לשכירים באופן עצמאי אך עדיף לעשות באמצעות משרד רואי חשבון. על המצבים בהם ישנה זכאות במאמר שלפניכם.

 

סף שכר

התנאי הראשוני לקבלת החזר מס לשכירים הוא תשלום בפועל של מס הכנסה. למעשה הבקשה רלוונטית רק עבור שכירים שמשכורתם החודשית עולה על 7,000 ₪ בחודש. הסיבות להחזר מס הם רבות והסיבות הנפוצות ביותר הם החלפת עבודה, חופשת לידה וחופשה ללא תשלום. מבחינת החלפת עבודה, החזר מס לשכירים באשקלון רלוונטי לרבים שנוטים להחליף מקומות עבודה בקצב גבוה כאשר הם מוותרים על זכויות רבות עקב המעבר.

 

הפסד בבורסה

גם שכירים אשר הפסידו כסף בבורסה עשויים להיות זכאים להחזרי מס. מדובר במקרים בהם נפלה טעות בשיעור המס אותו שילם המשקיע על רווחי ההון. על מנת לקבל את ההחזר צריך להגיש בקשה מסודרת לקבלת החזרי מס בגין הפסדים בבורסה. המשקיע נדרש להגיש דו"ח שנתי למס ההכנסה ובו פירוט מקיף של הרווחים וההפסדים לאורך שנת המס על מנת לקבל החזר מס לשכירים בהתאם לכללים.

 

סיום תואר אקדמי

סטודנטים רבים המסיימים את לימודי התואר שלהם שוכחים לציין בטופס העסקה את היותם אקדמאים. אם אתם שכירים בעלי תואר ולא קיבלתם נקודת זכות על כך בתלוש השכר, יתכן ותהיו זכאים להחזר מיסים בעבור התקופה המדוברת. מדובר הן על בוגרי תואר ראשון, שני, ושלישי והן על בוגרי לימודי מקצוע או תעודת הוראה בהתאם לנקודות הזכות שנקבעו לאחר סיום הלימודים.

 

עקב תשלום מזונות

גרושים המשלמים מזונות זכאים אף הם להחזר מס הכנסה. מדובר על זכאות לנקודת זיכוי אחת לבן זוג שמשלם מזונות אישה או למי שמשלם מזונות לילדים שאינם מתגוררים עמו. עבור החזר מס לשכירים ניתנת נקודת זיכוי אחת במס לבן זוג שמשלם מזונות ונישא בשנית, גם כאשר התשלום הוא עבור בת או בן הזוג לשעבר. הטבה זו מגיעה גם להורים אשר מכלכלים ילדים שנולדו להם מחוץ למסגרת הנישואין.

 

ילדים במסגרות חינוך מיוחד

הורים שאחד או יותר מילדיהם לומדים במסגרות של חינוך מיוחד נדרשים פעמים רבות להוציא בעבור כך סכומים לא מבוטלים אשר אינם מסובסדים על ידי המדינה. מי שמוצא את עצמו בסיטואציה זו, בעוד הוא עובד כשכיר, עשוי להיות זכאי בשל כך לנקודות זכות ממס הכנסה וניתן לקבל החזר מס לשכירים על הוצאות החינוך המיוחד.

 

סיכום החזר מס לשכירים

לסיכום הנושא, שכירים עשויים להיות זכאים להחזר מס וניתן לבצע את הפניה באופן עצמאי תוך הגשת טופסי בקשה חד פעמיים. עם זאת חשוב להבין שהדבר כרוך בלא מעט בירוקרטיה ועל מנת לקבל החזר מס הכנסה מקסימאלי כדאי להיעזר ברואה חשבון אשר מתמחה בתחום. בכל מקרה חשוב מאוד לשמור את טפסי 106 ואת כל הניירת ממקומות העבודה לאורך 6 השנים האחרונות.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »