מי אחראי על איחורים בטיסות קונקשן?

במקרים רבים נוסעים שרוכשים כרטיסים עם טיסות קונקשן נתקלים בעיכובים המונעים מהם מלהגיע בזמן לטיסות ולהחמיץ אותן. המאמר יפרט על הפיצוי המגיע על פי חוק ומי אחראי על העיכוב.

 

מי אחראי על עיכוב בטיסת קונקשן?

איחור בטיסת קונקשן הוא באחריות חברת התעופה במידה והיא אחראית על שני המקטעים. למשל, אם רכשתם טיסת קונקשן באל על לארצות הברית עם עצירת ביניים בלוס אנג'לס והמשך טיסה לסיאטל והיא אחראית על הטיסות הללו, תוכלו לתבוע ממנה פיצוי בתנאי שלא חלפו יותר מ-4 שנים מהיום של הטיסה.

 

אחריות על כל מקטע בטיסת קונקשן

על פי החוק של רשות שדות התעופה בכל נמל בעולם ישנו זמן מסוים בו ניתן לבצע את טיסת ההמשך מרגע הנחיתה להמשך המקטע השני. זמן זה הנקרא בקיצור MCT – מינימום זמן טיסת ההמשך. זמן זה משתנה בין נמלי התעופה השונים וטומן בחובו את הזמן הנדרש לעבור את ביקורת הדרכונים, המעבר בין חברת תעופה אחת לשנייה, מעבר הכבודה של הנוסע, השינוע למטוס והבדיקות הביטחוניות.

מספיק שתהיה תקלה אחת בדרך כדי שהנוסע לא יגיע בזמן לטיסת ההמשך, בין אם זוהי תקלה טכנית ובין אם עיכוב במקטע הראשון. לפיכך, האחריות לשלם פיצוי על פי חוק התעופה הוא של חברת התעופה האחראית על המקטע מכיוון שהיא צריכה להקצות את הזמן כדי להספיק לטיסת ההמשך.

 

האחריות של סוכן הנסיעות שלכם

כאשר נוסע מזמין טיסת קונקשן אצל סוכן נסיעות, לסוכן יש אחריות מקצועית להסביר לנוסע שייתכן שלא יגיע לטיסת ההמשך בשל עיכובים ואילוצים שונים. יתרה מכך, עליו להזמין את טיסת ההמשך בזמן שבו הנוסע יספיק לבצע את ההחלפה ולא בפער מינימלי. יחד עם זאת, הנוסע צריך להיות אחראי כדי לוודא את כל הפרטים על הזמנים, טיסת ההמשך והחברה המפעילה אותה ובמיוחד לדעת מתי הדלפקים נסגרים על מנת שלא יאחר לטיסה.

 

כמה תקבלו על איחור לטיסת הקונקשן שלא באשמתכם?

כאשר מגיעים לטיסת הקונקשן באיחור ומפספסים אותה ניתן לתבוע פיצוי מחברת התעופה בין 1,320-3,180 ₪ תלוי במרחק האווירי מהנמל תעופה ממנו יוצאים לנמל התעופה בו נוחתים. למרות זאת, חברות התעופה מנסות להוכיח באמתלות שונות שזו אינה אחריות שלהן ולכן חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין דיני תעופה שיוכיח כי הטיסה במקטע הראשון היא זו שהביאה לפספוס הטיסה במקטע השני.

יתרה מכך, עיכוב של שעתיים יחייב את חברת התעופה להעניק לנוסע שירותי התקשרות, מזון ושתיה ולמעלה מ-5 שעות עיכוב, החזר מלא על כרטיסי הטיסה. במידה והעיכוב מעל 8 שעות והטיסה עוברת ליום הבא, חברת התעופה צריכה לדאוג להלנת הנוסעים, מזון ושתיה וגם להעברות משדה התעופה למלון ולהיפך. לסיכום, בכל עיכוב בטיסה, לרבות טיסות קונקשן בדקו את זכויותיכם לפיצוי.

איחור בטיסת קונקשן

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »