מהם החוקים המגבילים פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא זכות שמוענקת לאזרחים מאוד ספציפיים. המסיים שאנו משלמים הם הבסיס לקיום המדינה, לכן לא רבים האזרחים שמקבלים את הפטור הזה. יש חוקים מאוד נוקשים שמגדירים את האוכלוסייה שתהיה זכאית לפטור, ובכתבה הבאה נפרט אותם. כמו כן, יש לומר שהזכאות היא השלב הראשון ועל כל אחד להיות אחראי להליך מימוש הזכאות בעצמו.

 

קביעת אחוזי נכות בוועדות רפואיות

בדרך כלל מי שמקבל פטור ממס הכנסה הם אנשים עם אחוזי נכות גבוהים. אבל לא כל אדם עם אחוזי נכות רשאי לקבל את הזכאות, אלא יש וועדות מיוחדות שקובעות אם תהיו זכאים לקבל פטור – ובדרך כלל מדובר בעיוורים או אנשים בעלי 89 אחוזי נכות ומעלה. רק לאחר בדיקת הוועדה באשר לזכות לקבל פטור ממס הכנסה תוכלו להמשיך בהליך במידה ותקבלו אישור. יש לציין שהפטור חל רק על נכות רפואית ולא על נכות תפקודית.

 

תקופות קצרות של נכות

תקרת ההכנסה של הזכאים לפטור תתעדכן בכל שנה, כדי שרשויות המס יוכלו להבין את רמת הזכאות שלכם לפטור, ואם יהיה מדובר בפטור מלא או חלקי. כמו כן, רק אם תקבלו אחוזי נכות ל- 184 ימים לפחות תזכו לפטור ממס הכנסה, גם אם יהיה לכם 100 אחוזי נכות למשך זמן מועט יותר. עליכם לוודא את הפרטים הקטנים הללו כדי לא להשקיע בהליך זה לשווא.

 

החזר רטרואקטיבי של תשלומי מס

יש מקרים בהם אנשים זכאים לקבל החזרי מס על 6 השנים האחרונות במידה והם לא ממשו את זכותם לפטור ממס הכנסה, מכל סיבה שהיא – שכחה, אי ידיעה, אי הצלחה ועוד. ההכנסות שיכללו בהחזרים הרטרואקטיביים הם משכורות, פנסיה, שכירות מנכס, דיבידנדים ועדו. כדאי לכם לברר את זה כי מדובר בהרבה כסף.

 

למי מגישים את הבקשה לפטור ממס הכנסה?

יש להפנות א ת הבקשה בצירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים והתשובות מהוועדה הרפואית אל רשות המס, ולא אל הביטוח הלאומי. בקשות שיגיעו לביטוח לאומי בלי אישור מרשות המס לא יטופלו. זהו שלב קריטי שבו הרב האנשים נתקעים, לכן אנו מציעים לכם להתייעץ עם עורך דין במידה ואתם לא מבינים בתחום זה. אמנם עורך הדין יגבה מכם סכום לא מבוטל, אבל הוא יבטיח לכם את המימוש של הזכות שלכם, וחבל לא להשתמש בידע שלו.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה הוא זכות שמוענקת לחלק מהאזרחים מתוקף היותם בעלי אחוזי נכות גבוהים. בכדי לקבל אישור זה עליכם לעבור בוועדה הרפואית המיוחדת, לפנות לרשות המס עם האישור מהוועדה הרפואית ורק לאחר מכן לפנות לביטוח הלאומי. תוכלו להיעזר בעורך דין שממחה בתחום כדי להקל על ההליך. מאחלים לכם הרב הצלחה בדרך לקבלת הפטור, ואל תתפשרו על מה שמגיע לכם!

. מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »