מהו הליך גילוי מרצון ואיך הוא מתבצע?

בתקופה האחרונה אנו עדים למקרים רבים שנוגעים להליך גילוי מרצון. מדובר במצבים שמדוברים לא מעט בערוצי התקשורת והחדשות. כדי לעשות סדר בנושא, החלטנו לפגוש מומחים בתחום ולברר מולם מהו ההליך המדובר, באילו מקרים הוא בא לידי ביטוי ואיך הוא מתבצע? הישארו אתנו ותגלו גם כן את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

כמה מילים על האנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

אנו מודים שלא היה לנו מידע מבוסס כדי שנוכל לכתוב על הליך גילוי מרצון באופן מעמיק. לכן, החלטנו ליצור קשר עם אנשים שבקיאים בנושא. פנינו אל הגורמים הבאים שסייעו לנו לקבל את המידע המקיף:

  • אנשים שעברו את ההליך בעצמם
  • עיתונאים שסקרו את המקרים המפורסמים בנושא
  • מומחים בתחום המשפט שעוסקים בנושא זה

זו ההזדמנות להודות לכל אלו שליוו אותנו וסייעו לנו לרכז את הפרטים החשובים ביותר בנושא.

 

אז מה זה בעצם הליך גילוי מרצון?

הליך גילוי מרצון הוא נוהל שהיה תקף עד לחודש דצמבר בשנת 2019. במסגרת הליך זה, בעלי מניות, יחידים ואנשים נוספים יכלו לגשת אל רשות המיסים ולהציג בפני הגורמים המוסמכים שם את עבירות המס שהם ביצעו. להלן כמה עבירות מס לדוגמא שניתן היה להודות עליהן:

  • עבירות שנוגעות לפקודת המכס
  • עבירות שנוגעות למס ערך מוסף
  • עבירות שנוגעות לחוק מיסוי מקרקעין ועוד

המטרה של ההליך זה הינה להביא לתשלום המס. מתברר שמרבית האנשים שבחרו לבצע את הליך זה, החליטו לקבל ליווי מהמשרד של עורך דין גילוי מרצון דני אורדן שידוע כבקיא ומנוסה בתחום.

 

למה זה משתלם לבצע הליך של גילוי מרצון?

סביר להניח שאתם תוהים לגבי העניין שאנחנו תהינו לגביו כששמענו על ההליך. מדובר הרי בהודאה על עבירה – אז למה שאנשים בכלל ירצו לבצע את ההליך הזה? הגורמים שסייעו לנו בעריכת המדריך ציינו בפנינו שרשות המיסים והפרקליטות של המדינה התחייבו בפני הגורמים שמגיעים אל משרדי רשות המיסים שלא לנקוט בהליכים פליליים נגדם. כך שבעצם, מי שביצעו את ההליך גילוי מרצון ושילמו את המס – יכלו להיות נקיים מעבירה בתחום זה.

 

איך ההליך מתבצע?

ההליך מתבצע תוך ליווי של עורך דין שהוסמך לעבוד בתחום זה. בעת הפניה אל עורך דין שילווה את אלו העוברים את הליך גילוי מרצון, יש לבחון כי מדובר בעורך דין בעל ניסיון. שכן, אלו שפונים אל רשות המיסים במצב רגיש שכזה, צריכים להיות בטוחים שהם מלווים באיש מקצוע שיודע בדיוק מה הוא עושה. כך שבסופו של דבר, יתאפשר לסיים את ההליך ולהשאיר את החוב מאחור.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת אודות הליך גילוי מרצון והאופן שבו הוא מתבצע. אם יש לכם חוב שאתם צריכים לשלם לרשות המיסים, כדאי שתכינו את הארנק ואת עורך הדין.

עורך דין גילוי מרצון

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »