מה חשוב לדעת לפני שמגישים תביעה באמצעות עו"ד

ישנם שני סוגים של תביעות שמוגשות במדינת ישראל. הראשון, הוא הליך תביעה פלילית בו מוגשת תביעה בגין מעשים פליליים על ידי פרקליטות המדינה, והתובעת בה היא מדינת ישראל. הסוג השני הוא של תביעה אזרחית.

ניתן להגיש תביעה אזרחית בגין סיבות רבות כמו תביעה בגין הפרת חוזה, תביעה לקבלת פיצויים, תביעה לפירוק שותפות ועוד. ניתן להגיש תביעה אזרחית בייצוג עצמי או באמצעות עורך דין. אספנו בעבורכם מספר דברים שחשוב לדעת לפני שמגישים תביעה אזרחית באמצעות עורך דין.

 

תביעה ללא ייצוג של עורך דין

במקרים של הגשת תביעה אזרחית, לכל אדם יש את הזכות לייצג את עצמו בבית המשפט. בכדי לעשות זאת בצורה נכונה, יש להכיר באופן מיטבי ומעמיק את החוקים והתקנות בתחום שבו תרצו להגיש את התביעה. לעיתים קרובות הדבר לא פשוט כל כך, ולכן מומלץ, ובמיוחד במקרים של תביעות גדולות, להיעזר בעורך דין, אם לא בייצוג בתיק אז לפחות לשם ייעוץ לפני הגשת התביעה.

במקרה ואתם מגישים תביעה באמצעות עורך דין, חשוב לבדוק את הנושאים הבאים:

 

אמינות עורך הדין

עורכי דין במדינת ישראל מחויבים לעמוד בכללי אתיקה שניסחה לשכת עורכי הדין. כללים אלו נועדו בכדי לדאוג לכך שעורכי הדין בישראל לא ינצלו את מעמדם ואת ההבנה שלהם את החוק לרעה. למרות שישנה אכיפה כנגד עורכי דין בעייתיים, עדיין ישנם כאלה שמנצלים את מעמדם לרעה.

כדאי לבדוק את שמו של עורך הדין בחיפוש בגוגל ולראות האם עלו נגדו האשמות כל שהן בקשר לחוסר אתיות. בנוסף לכך, מומלץ לנסות לדבר עם לקוחות ששכרו את שירותי  עורך הדין בעבר, כדי לנסות ולהבין מה היו החוויות שלהם מהעבודה איתו.

 

שכר הטרחה שך עורך הדין

שכר הטרחה של עורך הדין הוא נושא נוסף וחשוב שיש לבדוק לעומק לפני ששוכרים את שירותיו. שימו לב שבחלק מהתיקים גביית שכר הטרחה צריכה לעמוד בכללים שונים. לדוגמא עורך דין ביטוח לאומי שמגיש תביעת נכות כללית, אובדן כושר עבודה ועוד שלל סוגי תביעות, מוגבל על ידי המדינה לשכר טרחה של 800 שקל על פתיחת תיק. בנוסף לכך, את שכר הטרחה הנוסף הוא יכול לגבות רק כאחוזים מתוך הפיצוי שתקבלו מביטוח לאומי.

 

סיכויי התביעה להתקבל וסיכוי התובע לנצח במשפט

נושא זה חשוב בין אם מדובר בתביעה בייצוג עצמי או בתביעה בייצוג על יד עורך דין. כמובן שאין לדעת מה יהיו התוצאות של הגשת תביעה מסוימת, ובית המשפט יכול לדחות את התביעה או לפסוק לרעת התובע. עם זאת בהחלט ניתן לנסות ולהעריך את סיכויי ההצלחה של התיק, זאת על ידי בחינה של תביעות עבר דומות והיכרות עמוקה עם החוק. ביטול הגשת תביעה חסרת סיכוי יכול לחסוך לכם כסף רב ועוגמת נפש גדולה.

מה חשוב לדעת לפני שמגישים תביעה באמצעות עו''ד

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »