מתי כדאי לתבוע את משרד הביטחון על פגיעה בשירות צבאי

במהלך השירות הצבאי, חייל אינו משלם ביטוח בריאות או חבר בקופת חולים מסוימת, ועל כן צה"ל לוקח אחריות על בריאות החייל. כחלק ממדיניות זו, במידה וחייל או קצין נפגעים במהלך השירות, האחריות על מתן פיצויים מוטלת על המדינה. כך תתנהלו נכון במהלך הגשת תביעה על פגיעה במהלך השירות הצבאי.

 

מתי כדאי להגיש את התביעה?

המועד הנכון ביותר להגשת התביעה הוא מיד לאחר השחרור מהצבא. הסיבה לכך היא שקיימים תגמולים מסוימים אשר ניתן לקבל רק במידה והתביעה הוגשה במהלך השנה הראשונה לשחרור. ככלל, ניתן להגיש את התביעה עד שלוש שנים לאחר מועד השחרור. מומלץ מאוד שלא לחכות עם הגשת התביעה, היות ויהיה פשוט יותר להוכיח את חומרתה בסמוך לזמן בו היא קרתה.

 

מעולם לא הגשתי תביעה בעבר, מה עלי לעשות?

אף אחד לא נולד עם ידע ויכולת להגשת תביעה מסוג זה לבדו, ובכל זאת אין מה לדאוג. הצעד הראשון שעליכם לעשות, הוא לפנות לעורך דין צבאי המתמחה בהגשת תביעות על פגיעה בשירות הצבאי. לחצו כאן למציאת עורכת דין בעלת ניסיון רב בתחום.

הגשת התביעה דורשת מילוי טפסים רבים, ביצוע בירוקרטיות ודורשת מקצועיות והבנה בנושאי דין ומשפט, לכן לא כדאי להישאר לבד. עורך דין איכותי ידע להסביר לכם את הזכויות שלכם בגין הפציעה המדוברת, ויעזור לכם לבנות תיק תביעה חזק שישפר את סיכוייכם לקבלת הפיצויים המגיעים לכם.

 

כיצד מתנהלת תביעה מסוג זה?

השלב הראשון הוא פנייה לקצין התגמולים. על מנת לקבל את הפיצויים, ראשית עלינו לקבל הכרה בפציעה שלנו מקצין זה. נעשה זאת באמצעות הגשת הטפסים הרפואיים שמתעדים את הפציעה, הבאת חוות דעת של מומחים והצגת עמדתנו ביחס להתרחשות הפציעה. שלב זה נחשב לארוך ומייגע והוא דורש מאיתנו לנהל את ההליך באופן אחראי ומושכל, לכן חשוב מאוד להיעזר בעורך דין צבאי. לאחר קבלת ההכרה בפציעה, עליכם לפנות לוועדה רפואית שבה תיבדקו על ידי רופאים ומומחים, שיקבעו את חומרת הפציעה והמגבלות או אובדן הכושר שנגרם בגינה. בהתאם להחלטתם, ייקבעו אחוזי הנכות, ומתוך זה גם סכום הפיצויים.

 

כמה זמן נמשכת תביעה על פגיעה בשירות הצבאי?

ברוב המקרים, הליך התביעה נמשך בין ארבעה לעשרה חודשים, אך לא פעם קורה שהצד התובע לא מתרצה מתוצאות הוועדה או מההתרשמות של קצין התגמולים. לכן הוא בוחר להגיש ערעורים שעלולים להאריך את ההליך בזמן רב, לעיתים אף במספר שנים.

 

סיכום

מומלץ להגיש תביעה מול משרד הביטחון על פגיעה בשירות הצבאי מיד עם השחרור מהצבא. התביעה היא הליך מסובך למדי, ולכן חשוב לבצעה בליווי עורך דין צבאי. השלב הראשון בתביעה מתנהל מול קצין התמלוגים שצריך להכיר בפגיעה. לאחר מכן, עליכם לפנות לוועדה הרפואית שתאמוד את השפעת הפגיעה עליכם כיום. לרוב תביעה מסוג זה נמשכת בין ארבעה לעשרה חודשים.

עורך דין צבאי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
מה חשוב לדעת על תביעות בצבא?

כאשר משרתים בצבא, ישנה חשיבות מכרעת להבנה ברורה של תהליך התביעות כדי להבטיח פיצוי הוגן ובזמן עבור פציעות, נזק לרכוש או אובדן אחר שעלול להתרחש

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
איך אפשר להשיג פטור ממילואים?

כשם שיש דרכים לקבל פטורים משירות סדיר, ישנן גם נסיבות שבהן ניתן לפטור אנשים משירות מילואים. במדריך שלפניכם נסביר איך אפשר להשיג פטור ממילואים, אילו

קרא עוד »
עורך דין צבאי
זכויות אסירים בכלא צבאי

כפי שרובנו מכירים המערכת הצבאית הינה בעלת מערכת שיפוט, הענשה וכליאה נפרדת ממערכת המשפט האזרחית. כמו כן, ישנם עבירות שונות ביחס לאזרחות וביחד עם זאת

קרא עוד »