איך לפצל נחלה באופן חוקי

האפשרות של פיצול נחלה קוסמת לכם? חושבים איך תוכלו לעשות זאת בצורה חוקית, נכונה והאם זה כדאי? אם כך, מומלץ לעיין במאמר שהבאנו כאן עבורכם, הוא יוכל לתת לכם מספר תשובות לשאלות החשובות ביותר בנושא.

איזה מסמכים צריך כדי שהפיצול יהיה חוקי?

הדבר הראשון שצריך להבין לגבי פיצול נחלה, זה שאין אפשרות לעשות פעולה כזאת בצורה לא חוקית. יש צורך לנהוג בהתאם לצינורות המקובלים וזה אומר שאתם חייבים להשיג תחילה את האישור של מנהל מקרקעי ישראל לצורך ביצוע העניין. שימו לב: לא תמיד המנהל ייתן לכם את האישור המיוחל, שכן זה מאוד תלוי במיקום של הנחלה, בגודלה ובעוד נתונים אחרים. מה שבטוח זה שכדי להגיש את הבקשה לפיצול נחלה אתם צריכים למלא לא מעט טפסים ולהחתים אותם, כמו לדוגמא:

  • טופס בקשה עם חתימה גם של האגודה וגם של המתיישב
  • אישור מורשה חתימה של האגודה
  • חתימה שתתבצע על ידי מודד עם סימון מדויק של חלקת המגורים
  • התחייבות מצידה של האגודה שאומרת שתהיה הקפדה על עמידה במכסה של יחידות הדיור

בנוסף, חשוב לדעת שמבחינת המנהל, שבסופו של דבר ייתן לכם את האישור או יסרב לתת לכם אותו, יש עוד כמה תנאים שבהם חובה לעמוד. לדוגמא: הסדר של כל שימוש אשר לא מוסדר בנחלה, תשלום מערך חלקת מגורי הבנייה, רישום בספרי רשם מקרקעין של חלקה א׳.

בית אדום

איך עושים את הדברים בקלות רבה יותר?

עד כה כל מה שציינו נשמע לכם כמו סינית? אתם לא יודעים מאיפה להתחיל וכיצד להתמודד עם הדברים? אם כך, חשוב שתדעו שאתם לא באמת לבד. כלומר, גם בכל מה שקשור לפיצול של נחלה, כמו בכל מה שקשור לתחום כמו תיווך בראשון לציון, יש לכם אל מי לפנות. לא אחת קורה שהעמידה מול מנהל מקרקעי ישראל עלולה להיות מעט מורכבת ומסובכת ולכן, אם אתם יכולים לקבל עזרה מהטובים ביותר בתחום, מדוע שלא תעשו זאת?

כיצד לבחור את היועצים הטובים ביותר שילוו אתכם בפרויקט?

רוצים לחלק נחלה? לשנות את ייעוד הקרקע? או שיש סיבות אחרות שבגללן אתם צריכים לפנות אל מנהל מקרקעי ישראל ולא יודעים כיצד לעשות זאת? אם כך, אנחנו בהחלט יכולים להבין מדוע אתם רוצים לפנות אל היועצים הכי טובים שיש. מדהים לראות כיצד ייעוץ מהמומחים יכול לא פעם לא רק לקצר תהליכים, אלא אפילו להשפיע על החלטת המנהל האם לאשר בקשה מסוימת או לא. לכן יש טעם לבדוק שאתם פונים אל מי שעוסק בתחום הזה כבר לא מעט שנים, אל מי שיש לו ניסיון רב ואל מי שיוכל להיות זמין עבור כל שאלה או בקשה שיש לכם בנושא. אל תתפשרו בעניין הזה כי ייעוץ מהמקצוענים יעשה שינוי גם בתהליך עצמו מבחינכם, עד לקבלת האישור הסופי לפיצול הנחלה.

למידע נוסף היכנסו לאתר: http://www.sun-heat.co.il.

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »