איך מומלץ להגיש תביעה לנכות מעבודה

השלבים שחייבים לעבור בהם על מנת להגיש תביעה לנכות מעבודה

תביעה לנכות מעבודה הכרחית כאשר אדם עבר תאונת עבודה, או תאונה בדרך הלוך או חזור מהעבודה. כאשר אדם חווה תאונה או מצב רפואי אשר ניתן להוכיח כי נגרם בגלל העבודה, מגיעים לו פיצויים כספיים והתחשבות בכך שלא יכול לעבוד יותר וגם לעיתים, באם העסק בו עבד אחראי לתאונה, גם פיצויים ממקום העבודה אשר יכולים לסייע להתגבר על המצב בו הוא נמצא. הגשת תביעה לנכות מעבודה מוגשת לביטוח לאומי וחשוב לשים לב לעבור על כל השלבים.

 

שלב ראשון – בחירת עורך דין ואיסוף ראיות

על מנת למקסם את התוצאות של התביעה ולקבל את מה שמגיע לכם, כדאי קודם כל לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתביעות עבודה. גם אם התביעה תישאר רק בכותלי ביטוח לאומי ולא תגיע אל בית המשפט, עדיין כדאי להסתייע בעורך דין. בשלב הראשון, לאחר שבחרתם עורך דין, יתחיל הליך איסוף הראיות. כאן כדאי לגייס כל דוח או תיעוד של מצבכם הרפואי, פרטים על התאונה כדוגמת דוח משטרתי, מצלמות אבטחה או דוח המפרט את ההליך אשר התבצע במיון או בבית חולים לאחר התאונה.

 

שלב שני – הגשת תביעה לביטוח לאומי

לאחר שנאספו כל הראיות כך שניתן להוכיח כי מצבו הרפואי והבריאותי של האדם אשר חווה את התאונה נפגע, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. כאמור, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין, אך בכל מקרה את התביעה ניתן גם להגיש באתר של המוסד לביטוח לאומי. לתביעה מצרפים את כל הקבצים מהשלב הראשון אשר מוכיחים את המקרה ואת התוצאות שלו.

 

שלב שלישי – פיצוי זמני או קבוע

באם הועדה סבורה כי אכן האדם נפגע בתאונה במהלך עבודותו או בדרך הלוך או חזור ממנה, יקבל האדם דמי פיצויים על כך שלא יכול לעבוד בסמוך לתאונה ועל כן מפסיד את המשכורת שלו. ביטוח לאומי ישלם עד שלושה חודשים לאדם מתוך הנחה כי זה הוא זמן מספק להחלמה. במידה ואתם סבורים כי הפציעה של חמורה יותר, תתכנס ועדה רפואית אשר תפקידה לקבוע באם מגיעים לכם אחוזי נכות או פיצויים נוספים מהעבודה לזמן יותר ממושך משלושה חודשים.

 

שלב רביעי – ועדה רפואית

לאחר שהוגשה התביעה, מתכנסת בביטוח הלאומי ועדה רפואית אשר אליה תזומנו, ביחד עם עורך דין (אם שכרתם אחד). בועדה תוכלו להעיד ולספר על המצב שלכם על מנת שהיא תוכל לקבוע בצורה המהימנה ביותר מה חומרת הפגיעה ובהתאם מה הפיצוי הנדרש.

תביעה לקבלת נכות מהעבודה היא הליך ארוך ומורכב ועל כן ומלץ קודם כל להתייעץ ולשכור שירותיו של עורך דין. לאחר מכן יש לאסוף ראיות ולהגיש את התביעה. מהתביעה תוכלו לקבל נכות זמנית או קבועה ובהתאם לאחוזי הנכות גם פיצויים ומענקים.

 

משקל עם כסף ושעון

אולי יעניין אותך גם