כל מה שחשוב לדעת על הסדר חוב!

בסופו של יום כל הלוואה, פריסת אשראי או משכנתא – צריך להחזיר. עם השינויים התכופים והדינמיים של החיים, לא מעט אנשים מוצאים את עצמם במצבים לא פשוטים, בהם הנזילות החודשית משתנה עקב שינוי תעסוקתי או צרכים בעדיפות גבוהה. במצב כזה כאשר לא ניתן לשלם את החובות וההלוואות כפי שסוכם מראש, זה הזמן לחשוב על הסדר חוב.

 

מה זה בעצם הסדר חוב?

בנקים נוטים לאשר הלוואות לרוב לקוחותיהם, אבל כאשר אדם נקלע לקשיים והוא צריך גמישות מרבית, דווקא אז הבנק "סוגר את הברז". עורכי דין לענייני חובות יכולים לעזור לנו לשנות את מדיניות הבנקים, ולהגן על הצרכים שלנו בסיטואציה מורכבת זו. אחד האמצעים העיקריים בו הם נוקטים הינו הסדר חוב – תהליך בו פותחים מחדש את ההחזרים על ההלוואות שלנו מול הבנק, ומסדרים אותם בצורה הגיונית והולמת יותר למצב הנוכחי.

מה זה בעצם הסדר חוב 

ההבדל בין הסדר חוב של חברה לבין אדם פרטי

בדיוק כמו כל אחד אחר, גם לעסק יש צרכים משתנים, נזילות משתנה ותזרימים שיכולים להיות עונתיים או תלויים בגורמים חיצוניים. מאחר ובעיות תזרים עלולות להיות גזר דין מוות עבור עסק, הסדרי חוב יכולים להגמיש את התנאים של ההלוואות הקיימות ולאפשר הגדלה של הכסף הנזיל בכל חודש.

 

איך מתקשרים את זה מול הבנק?

רוב מקרי הסדרת החוב בישראל יתבצעו על ידי עורכי דין. עורכי דין עם ידע מעמיק בתחומים הבנקאיים יוכלו לדעת מהם תנאי ההחזר בבנקים שונים, מה עלול לגרום להתדרדרות במצב של עסק או אדם פרטי, ואיך למצוא פתרון מגשר, שגם עוזר ללקוח שלהם בצורה מיטבית, וגם מרגיע את הבנק שהוא אכן יקבל את מלוא סכום הכסף שהלווה בחזרה.

 

מה ההבדל בין הסדר חוב להסדר נושים?

בניגוד להסדר חוב, שהוא פשוט בנייה מחדש של ההלוואות הקיימות על שלל החזריהן, הסכם נושים הוא מצב קיצון בו הלווה איננו מצליח להחזיר את החובות שלו. במקרה כזה, הלווה ינסה להפסיק את הליכי ההוצאה לפועל של נושיו, יכריז על פשיטת רגל וישלם מה שביכולתו לשלם. יש לזכור שהצהרה על פשיטת רגל היא מהלך פיננסי בעל השלכות חמורות מאוד, ואין להקל בכך ראש.

מה ההבדל בין הסדר חוב להסדר נושים
הסדר חוב משכנתא

משכנתא היא אולי ההלוואה הגדולה ביותר שאדם או זוג ייקחו במהלך חייהם. לעיתים לוקח 30 וגם 40 שנה להחזיר אותה, ובמהלך הזמן הזה יכולים להתרחש לא מעט שינויים בחיי הלווה. שינויי קריירה, בעיות רפואיות או הפתעות אחרות יכולות ליצור מצב בו ההחלטה שלקחנו על החזר המשכנתא המקורי כבר לא תואמת את מצבנו הנוכחי, וזה זמן טוב לשקול הסדר חוב משכנתא עם סידור מחדש של מבנה ההחזר החודשי.

 

לסיכום

הסדר חוב הוא אקט פיננסי שחשוב להכיר. החיים מורכבים, שינויים קורים, ואם הגענו למצב שאנחנו לא עומדים בהלוואות שלקחנו בעבר, זה הזמן להכיר בעובדות, לקרוא לאנשי מקצוע שינהלו את התהליך נכון ולעשות החלטה שתעזור לנו להתנהל באופן אחראי יותר ולחוץ פחות מבחינה פיננסית.

כל מה שחשוב לדעת על הסדר חוב!

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »