כיצד נקבע הפיצוי לתאונות אישיות?

תאונות אישיות הינו מושג המגיע אלינו מעולם הביטוח.

כשמם כן הן, תאונות אלו הן כאלה אשר אירעו לאנשים (ולא לבית או לרכב להבדיל) וגרמו להם נזק.

בגין תאונות מסוג אלו זכאים הנפגעים לחבילת פיצויים.

בכתבה הבאה נפרט עוד על המושג תאונות אישיות ונסביר כיצד נקבע הפיצוי עבור תאונות אלה.

 

משמש כעלה תאונה

על פי ההגדרה היבשה לפיה עובדות חברות הביטוח השונות, תאונה אישית היא כל אירוע בלתי צפוי שעשוי לקרות לאדם ולגרום לו לנכות, שבר או חבלה כלשהי. אי לכך מגוון התאונות האישיות אכן רחב עד מאוד ותחתיו נכללים בין היתר תאונות דרכים, תאונות בבית, תאונות שאירעו בעת טיול בחו"ל ועוד מספר רב של תרחישים מצערים. לאחר שאירעה תאונה מסוג זה או אחר, זכאי המבוטח לחבילת פיצויים אשר נקבעת לפי פרמטרים שונים.

בהקשר זה חשוב לציין שחברות ביטוח אינן ששות לנדב את הכספים אותם הן חייבות ללקוחותיהן. למעשה על מנת לקבל פיצוי יש צורך בתביעת ביטוח תאונות אישיות. כדי להצליח בתביעה ולקבל את מלוא חבילת הפיצויים הרצויה מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות אישיות. עורך דין המתמחה בסוג זה של תביעות יוכל לעזור ללקוח במאבקו אל מול חברת הביטוח הגדולה.

 

לכל איבר יש מספר

גובה הפיצויים המתקבלים קשור כמובן באופי החבלה שנגרמה ובמידת חומרתה. כך לדוגמא פיצויים בעבור תאונה שגרמה לשבר ישתנו ממבוטח למובטח לפי סוג האיבר הפגוע. שבר באיבר חיוני כמו היד יזכה את הנפגע בעשרה אחוזים מהסכום שהוכנס להשקעה בביטוח. לעומת זאת שבר באזור קל יותר כמו האף יזכה את הנפגע בחמישה אחוז בלבד. בכל פוליסה מופיעה טבלה הקובעת את אחוזי הפיצויים המגיעים למבוטח לפי סוג השבר.

 

לא בכושר

קיימות תאונות אישיות אשר עלולות לגרום לאובדן כושר עבודה. במקרים כאלו חברות הביטוח מציעות פוליסה המזרימה גמלת פיצוי יומית כנגד איבוד יכולת ההשתכרות. גמלה זו תינתן לרוב אם הוכח שאובדן כושר העבודה עלה על עשרים וחמש אחוז ותמשך לתקופה של שנה עד שלוש שנים, בהתאם לגילו של הנפגע ולדרגת החומרה שנקבעה. ללא קשר לפיצוי מהביטוח הפרטי, במקרים מסוימים עשויים הנפגעים להיות גם זכאים לקבצה מהמוסד לביטוח לאומי אשר קרויים דמי תאונה לנפגעי פעולות אישיות. הזכאות לקצבה זאת נקבעת גם היא לפי רמת התפקוד שאיבד הנפגע עקב התאונה.

 

משלמים לו לפי השורה

במידה והנפגע הפך לנכה כתוצאה מהתאונה שקרתה גובה הפיצוי שיתקבל יהיה מקביל לגובה אחוזי הנכות שנקבעו למבוטח. חשוב לציין בהקשר זה שהפיצויים יינתנו רק במידה וההכרה בנכות תיעשה לא יותר מ-12 חודשים ממועד התאונה. בנוסף, חשוב לדעת שאחוזי הנכות נקבעים על ידי ועדה של חברת הביטוח הפרטית ואינם בהכרח חופפים לאחוזי הנכות שנקבעו על ידי הביטוח הלאומי.

 

מחשבון

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עורך דין ביטוחים
איך לתבוע את חברת הביטוח?

קבוצות שונות ברחבי הפייסבוק שעוסקות בתחום הביטוח התמלאו לאחרונה בשאלות שנוגעות בעיקר לאופן התביעה כנגד חברות הביטוח השונות. לאחר שנחשפנו לעובדה זו, הבנו כי יש

קרא עוד »