חייבים לכם כסף? מה עושים?

חתמתם על חוזה אך הוא לא כובד? אתם שוקלים לפתוח תיק אבל חוששים מסחבת? ההוצאה לפועל מציעה מגוון מסלולים מקוצרים לגביית חובות של עד 75 אלף ₪, לצד המסלול הרגיל. מומלץ להיעזר בעורכי דין בעלי ניסיון בתחום. מאמר זה יציג לכם את האלטרנטיבות.

 

גובים, בלי סיבוכים

חוב שאינו משולם הוא מצב מתסכל מאוד. מעבר לפגיעה הפיננסית הוא מציב דילמה: כיצד לפעול? ישנן מגוון דרכים מומלצות לגבות חוב, כשהמכנה המשותף לכולן הוא חוקיותן, במיוחד כאשר עובדים עם מומחים לנושא כמו משרד עורכי דין קארין ישראל. זאת גם הסיבה שמומלץ בחום לפנות לסיוע משפטי במצב שכזה, וכך להימנע מנתיבים אפורים או בלתי חוקיים. על אף החשש, מסחבת הגישה היעילה ביותר להחזרת חוב היא באמצעות הגשת תביעה או באמצעות הוצאה לפועל.

 

הוצאה לפועל

ההוצאה לפועל מציעה שלושה נתיבים עיקריים לפתיחת תיקים נגד בעלי חוב: מסלול רגיל בו גובה החוב, הזוכה, ועורך דינו צריכים ליזום פעולות שונות, כמו נקיטת הליכים והגשת בקשות. תיק מסוג זה, שאינו פעיל שנתיים, ייסגר על ידי ההוצאה לפועל. במצב זה הלשכה להוצאה לפועל אינו יוזמת מהלכים אלא פועלת בהתאם לבקשות של הזוכה או עורך הדין שלו ולהחלטות של רשם בעוסק בתיק זה.

המסלול המקוצר מתייחס לחוב של עד 25 אלף ₪. ההוצאה לפועל היא זאת הפועלת לגבות את החוב, זאת כדי להקל על הזוכה, הפותח תיק על חוב קטן יחסית. במסלול המזונות ההוצאה לפועל מיישמת את גביית החוב בהתערבות מינימלית של הזוכה. גם אם הסכום נמוך יחסית, מומלץ לכל הפחות להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתחום, כמו משרד עורכי הדין קארין ישראל.

לאחר פתיחת התיק ההוצאה לפועל תשלח אזהרה לבעל החוב הכולל הודעה כי נפתח נגדו תיק. אם בעל החוב יטען כי אינו מסוגל לשלם את החוב במלואו, הוא יהיה רשאי להגיע לחקירת יכולת אצל רשם ההוצאה לפועל.

 

המסלול המקוצר

על רקע הנתונים המייאשים כי תיק ממוצע בהוצאה לפועל מתנהל בין 4 ל-12 שנים. המסלול המקוצר נועד להעניק פתרון לזוכים המעוניינים לגבות חוב של עד 25 אלף ₪. על פי הנתונים תיק זה נמשך 8 חודשים, בממוצע, ואחוזי הגבייה עומדים על  כ-85 אחוזי הצלחה. המסלול נועד לצמצם, ככל האפשר, את הסחבת הבירוקרטית ולאפשר לזוכים לקבל את כספם ללא מעורבות של עורכי דין.

 

פתיחת תיק סכום קצוב

הליך זה נועד לגבות חוב, ללא פניה לבית המשפט, על סמך חוזה או התחייבות שיציג הזוכה ושסכומו אינו עולה על 75 אלף ₪. הזוכה יידרש להציג ראיות, כמו הוראת קבע או חשבונית חתומים, חוזה, הסכם שכירות, צ'ק לפירעון שאבד או חולל וכו'.

כמו כן, יידרש הזוכה למלא טופס 203 – בקשה לביצוע תביעה על סכום קצוב, להוסיף כתב תביעה שנוסח בסיועם של מומחים כמו משרד עורכי דין קארין ישראל, העתק התראה שנשלחה לחייב בדואר רשום, ובמידה והזוכה מיוצג על ידי עורך דין יש להציג ייפוי כוח.

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »