תהליך תביעה בעזרת עו"ד הטרדה מינית בעבודה

ישנן לא מעט תלונות שמוגשות במסגרת מקום עבודה, כאשר חלק גדול מהן הוא בגין הטרדות מיניות. הטרדה מינית יכולה להתרחש במגוון סימנים וצורות- הערה לא הולמת שהפנה מעסיק כלפי עובדת, מגע פיזי שנכפה על עובד שלא בהסכמה, מבט נוקב לעבר איברים מוצנעים ועוד. אותן התנכלויות והטרדות גורמות לנזק נפשי עבור העובד, אשר נכפה עליו לנכוח בסיטואציה מאיימת ובלתי ניתנת לשליטה. אדם שחווה הטרדה מינית במסגרת מקום עבודתו יכול להגיש תביעה בנושא ולקבל פיצוי כספי. לפניכם מידע אודות תהליך תביעה בעזרת עורך דין הטרדה מינית בעבודה.

 

מהי הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא מבע כלשהו שמפנה הגורם המטריד כלפי הגורם המוטרד, אשר נכפה עליו ונעשה ללא הסכמתו המפורשת. ההטרדה מהווה פגיעה ישירה בכבודו של האדם שהוטרד, בחופש הפרטיות שלו ובזכותו להיות שווה בין שווים. בצורה מפורטת יותר, אלו הם חלק מהמעשים אשר ייחשבו להטרדה מינית:

  • מעשים מגונים
  • התנכלות לעובד
  • ניצול יחסי מרות
  • פרסום לא מורשה של תצלומים\ הקלטות\ סרטונים בעלי אופי מיני שעשויים להשפיל או לבזות את העובד
  • אמירות בעלות אופי מיני שמבזות או משפילות עובד

 

הגשת תביעה אזרחית לבית הדין לעבודה

במידה וההטרדה המינית אכן התרחשה בסיטואציה שמקורה במקום העבודה, אפשר להגיש תביעה אזרחית לבית הדין האזורי לעבודה. התביעה המוגשת על ידי הגורם המוטרד תופנה נגד הגורם המטריד או נגד מקום העבודה. מקום העבודה נתבע גם כן לאור העובדה שהייתה עליו חובה לנקוט אמצעים מקדימים שנועדו למנוע הטרדה מינית, או לחלופין צריך היה לקיים הליכי בירור. מי שאחראי על התביעה, כאמור, הינו בית הדין לעבודה, אשר קובע לבסוף מה יהיה גזר הדין. הפסיקה מושפעת מנזקים מוכחים שנגרמו לתובע (נזק נפשי, טיפול נפשי אצל גורם מוסמך, אובדן ימי עבודה וכו'). כשאין נזקים מוכחים, הפיצוי יכול להגיע עד ל120,000 ₪.

 

כיצד מתבצע תהליך התביעה?

טרם הגשת התביעה עצמה, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום. מרבית האנשים מעדיפים להיתמך בעורך דין לאורך כל התהליך, כך שיהיה גורם בקיא ומקצועי שמעורב בתהליך ושהסיוע יהיה מתמשך. לאחר הבחירה בעורך דין, מגישים את התביעה לבית הדין לעבודה כנגד מקום העבודה או כנגד הגורם המטריד עצמו. במידה ורוצים לערער על ההחלטה שהתקבלה, ניתן להגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה. את התביעה כנגד ההטרדה המינית ניתן להגיש עד 7 שנים מחלוף האירוע.

 

חשיבות הבחירה בעורך דין להטרדה מינית

עולם המשפטים רווי בהתמחויות ובתחומים שונים, כך שכל אחד מתמחה בנישה אחת ספציפית. עורך דין להטרדות מיניות הוא כזה שחקר את התחום, ויש לו מספיק בקיאות כך שיוכל לסייע. לקריאה נוספת על עורך דין להטרדות מיניות https://www.dw-law.co.il/הטרדה-מינית-בעבודה/.

הטרדה מינית בעבודה

אולי יעניין אותך גם