החזרי מס לחברות – האם יש זכאות לחברה במס?

כשמדברים על מיסוי לחברות, חשוב להבין שבהרבה היבטים החברה נחשבת במדינת ישראל כישות כלכלית ומשפטית נפרדת. כלומר, חלים עליה חוקי מיסוי אחרים ונפרדים מאלו החלים על הבעלים של החברה.

מכיוון שהחברה נחשבת לבעלת ישות עצמאית נפרדת מהבעלים שלה, חוקי המיסוי החלים עליה הם שונים. לדוגמה, מיסוי על חלוקת דיבידנדים ומס חברות על בסיס רווחים. בניגוד לעובדים עצמאיים ולבעלי עסקים קטנים שלפי החוק יכולים להתנהל מול רשות המיסוי כיחיד ולהגיש דוח שנתי, חברות צריכות להגיש דוחות חודשיים וכן דוחות שנתיים מפורטים ושונים.

הרבה פעמים בגלל מורכבות ניהול הכספים בחברות והצורך בהגשת דוחות מאוד מפורטים, מתרחשות לפעמים טעויות הגורמות לכך שהחברות זכאיות לקבלת החזר מס הכנסה.

 

מהו מס חברות?

מס חברות הוא אחד המיסים שעל החברות לשלם. במדינת ישראל המס הוא בשיעור של 25% והוא מחושב לפי רווחי החברה באותה שנת מס.

הכוונה היא רק לרווחי החברה המוצגים במאזן. רווחים שחולקו כדיבידנדים אינם נכללים מכיוון שברגע שחולקו הם הפכו להיות רווחים פרטיים שחלים עליהם חוקי מיסוי שונים והם כבר לא חלק מהרווחים של החברה.

חברות משלמות למדינה על בסיס מקדמות מס. כלומר, בכל חודש החברה משלמת למדינה מס על בסיס הצפי לפעילות הפיננסית באותו חודש.

 

החזר מס לחברה -על בסיס מקדמות מס

מכיוון שהרבה חברות משלמות למדינה מס על בסיס מקדמות מס. הרבה פעמים יוצא שבפועל הפעילות הפיננסית הייתה שונה ממה שהיה צפוי, כך שבפועל החברה הרוויחה פחות. במצב כזה מקדמת המס ששולמה הייתה שגויה ולכן מגיע לחברה החזר מס הכנסה.

כך שאם בסוף השנה, החברה מגלה כי היה עליה לשלם סכומי מיסוי נמוכים יותר, היא יכולה לדרוש ממס הכנסה החזרי מס על בסיס אותן מקדמות.

 

איך החברה יכולה לקבל את החזרי המס המגיעים לה?

כל ענייני המיסוי של חברות הם הרבה יותר מסובכים מכללי המיסוי של אנשים פרטיים וכך גם ההתעסקות בהחזרי מס של חברות.

הגשת בקשה להחזרי מס לחברות היא הרבה יותר מסובכת ודורשת מילוי של הרבה יותר טפסים והגשת דוחות ומסמכים מאוד מפורטים. לכן במקרים כאלו יש צורך במנהל חשבונות או רואה חשבון שיערוך את הבקשה כראוי ויוודא שאכן כל המסמכים הנחוצים נכללים.

למרות שהדרך להחזר מס חברות יכולה להיות מאוד ארוכה ומסובכת, לא כדאי לוותר על הבקשה. החזר מס הכנסה של חברות יכול להגיע לסכומים מאוד גבוהים מכיוון שחברות נוטות לשלם מקדמות מס מאוד גבוהות.

לכן, אם אתם בעלי חברה ואתם חושבים שייתכן ומגיע לחברה שלכם החזר מס הכנסה, כדאי לכם לפנות לאיש מקצוע שיוכל לעזור לכם להגיש את הבקשות להחזרי מס. היעזרות באיש מקצוע תעזור לכם לעבור את התהליך בצורה מהירה ויעילה יותר.

לבדיקת החזרי מיסים מקיפה היכנסו לאתר: https://taxes-refund.co.il.

 

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »