דיפרנט – הבטחת שכר דירה: השכרה מוצלחת בימי הקורונה

תקופת הקורונה היא תקופה מאתגרת כלכלית לכולנו, ויש לה גם השפעה גדולה על שוק הנדל"ן בישראל.

אנשים רבים מתקשים לשלם את שכר הדירה וכך בעלי דירה נותרים ללא הכסף שמגיע להם.

בתקופה כזו חשוב במיוחד להבטיח את שכר הדירה, וישנן דרכים שונים לעשות זאת, אותן נפרט במאמר הבא.

 

בדיקת דיירים

הדבר החשוב ביותר על מנת להבטיח את קבלת שכר הדירה בזמן המתאים הוא לבדוק האם הם אנשים אמינים ושניתן לסמוך עליהם שהם אכן ישלמו את שכר הדירה. לצורך כך לא מספיק לבחור את הדיירים הראשונים שמעוניינים לשכור את הדירה, אלא יש לבצע מעין תהליך סינון לדיירים הפוטנציאליים.

יש לנהל עם הדיירים המעוניינים שיחה אישית מעמיקה, לדעת האם יש להם עבודה מסודרת, האם השכירו דירות בעבר ולקבל רושם כללי עליהם. תרצו שהאנשים יהיו נעימים, וכאלו שנראה לכם שתצליחו לנהל איתם תקשורת טובה ללא בעיות. במידה ויש לכם ספקות, כדאי לבקש מהם מספר טלפון של בעל דירה קודם, כדי לדעת האם הוא ממליץ עליהם כדיירים, או אם גרמו לבעיות במהלך תקופת השכירות. אם הדיירים מסרבים לכך, זה עלול להיות סימן כי לא כדאי לכם לסמוך עליהם.

 

אמצעי גיבוי לשכר הדירה

לאחר שבחרתם את הדיירים שנראו לכם האמינים ביותר, עליכם לבחור את הדרך הרצויה להבטחת שכר הדירה. נהוג לבחור אמצעי גיבוי כלשהו ולעגן אותו בחוזה, וכך להבטיח את קבלת הכסף שלכם.

אמצעי הגיבוי הנפוץ ביותר הוא צ'ק ביטחון. צ'ק על סכום שקבעתם שניתן לכם על ידי הדיירים (לרוב שלושה חודשי שכירות). הצ'ק הינו על תאריך פתוח ואתם כבעלי הדירה יכולים לפדות אותו במקרה של הפרת חוזה מצד השוכרים. הצ'ק למעשה מבטיח לכם כי במידה והדיירים לא ישלמו, תקבלו את הכסף שלכם בכל זאת.

אמצעי גיבוי נוסף שהינו פחות נפוץ הוא פיקדון במזומן, כלומר השוכרים מעבירים לבעל הדירה סכום במזומן במעמד חתימת החוזה, אשר חוזר אליהם בסיום תקופת השכירות במידה ולא התקיימו הפרות חוזה.

 

חברת שכירות בטוחה

ישנן חברות כמו דיפרנט הבטחת שכר דירה, שמספקות לבעלי דירה שירות של שכירות בטוחה. החברה מגנה על בעלי הדירה ממקרים שונים שעלולים לפגוע בהם כלכלית, כמו לדוגמה דייר שלא מוכן לשלם שכר דירה. במקרה כזה, החברה דואגת לפינוי הדייר, למציאת דייר חדש וכן מחזירה את הכסף שבעל הדירה הפסיד על התקופה בה לא שולם שכר הדירה.

החברה גם מספקת קו חם לשאלות ותשובות עבור בעלי הדירה, אשר נותן מענה לכל בעיה בנושא השכירות של הדירה, ועוזר לפתור אותה לפני ההגעה להליכים משפטיים. כמו כן, חברת דיפרנט מגנה על בעלי דירה בפני סיטואציות מורכבות נוספות שכתוצאה מהם בעלי הדירה מפסידים סכומי כסף.

 

בית מעץ

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »