האם פטור ממס הכנסה קבוע יכול להתבטל?

פטור ממס הכנסה הוא הטבת מס שניתנת בשל מגוון סיבות. בדרך כלל הסיבה העיקרית לפטור היא אחוזי נכות או ממחלה מסוימת, כאשר המדינה פוטרת את הנכה או החולה מתשלום מס. אחת השאלות שעולה בהקשר של פטור ממס ההכנסה הוא תוקף הפטור, לאור העובדה שמצבו של החולה או הנכה יכול להשתנות. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על זה. 

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא הטבת המס הגדולה ביותר שהמדינה מעניקה. בדרך כלל הפטור הזה ניתן בשל מחלה או מצב משפחתי. בכל הנוגע לפטור עקב מחלה, הפטור יכול להיות זמני. פציעה לאחר אונה, מחלה זמנית או מצבים דומים יכולים מצד אחד לזכות בפטור, אך יחד עם זאת לא מדובר על מצבים שנמשכים לנצח.

פטור ממס הכנסה

פטור זמני

לאור העובדה שיש נסיבות משתנות בכל הקשור לפטור ממס הכנסה, גם פטור מלא וגם נקודות זכות הן דבר שניתן למשך זמן מסוים. בדרך כלל האחריות על חידוש הפטור היא של האזרח, כיום שרשות המיסים לא מחזיקה ברשותה את כל המסמכים שמאפשרים לה לדעת האם הזכאות עדיין בתוקף. לאור זאת עליכם להבין שהאחריות על חידוש הפטור או עדכון הסטטוס שלו מוטלת עליכם בלבד.

פטור זמני

מצבי ספק

לעיתים המצב של החולה משתפר אולם לא תמיד ברור לנו האם המצב הנוכחי עדיין מאפשר להנות מהפטור או לא. בכל המקרים הללו מומלץ לפנות כמה שיותר מהר אל רשויות המס. גם אם לא עדכנו אתכם על כך, ייתכן מצב שבו התוקף של הפטור עבר, ואז אתם עלולים למצוא את עצמכם עם חוב מצטבר למס הכנסה. חוב כזה יכול להגיע לסכום גבוה, ולכן עליכם לברר את הספק במהירות.

 

ייעוץ מקצועי

התנהלות מול רשויות המדינה בכלל ורשויות המס בפרט היא דבר מורכב. בדרך כלל משולבים בהתמודדות הזו עניינים משפטיים ורפואיים כאחד, ולא תמיד אותן רשויות יכולות לתת לנו את המענה שלו אנחנו זקוקים.

כדי שתוכלו לקבל כמה שיותר מהר את הפטור שלכם, או לכל הפחות להבין מה הסטטוס שלכם ביחס אליו, ההמלצה שלנו היא לפנות לאנשי מקצוע מתחום מימוש הזכויות. אנשי המקצוע יוכלו לעזור לכם להכין את הפנייה שלכם, ויעזרו לכם לגשר על פערים שונים מול רשות המיסים. זוהי הדרך הטובה ביותר עבורכם לדעת מה הסיכוי שתקבלו פטור ממס.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה ניתן בשל מצב רפואי או אישי חריג. הזכאות לפטור היא לתקופה שבה התנאי מתקיים, כך שברגע שאחוזי הנכות ירדו או שהמחלה עברה עליכם לעדכן את רשויות המס ולהתחיל לשלם שוב את תשלומי המיסים שלכם. בכל מקרה של ספק יש לפנות אל רשויות המיסים כדי להסדיר מולן את העניין. לא כדאי להגיע למצב שבו יש לכם חוב מול רשות המיסים.

האם פטור ממס הכנסה קבוע יכול להתבטל

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »