דברים שאסור לעשות בתהליך גירושין על פי החוק

ההחלטה להתגרש היא החלטה קשה המלווה בהמון התלבטויות.

אחת מההתלבטויות האלו הוא הליך הגירושין שעשוי להיות לא נעים ומסובך לכל הצדדים המעורבים.

אך לפני שמתחילים בהליכים – חשוב לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה וחוקית.

במאמר זה נפרט לכם מספר דברים חשובים שאסור לעשות בשום פנים ואופן בכל שלב בתהליך.

 

כלל מספר 1 – אין מקום לאלימות!

אסור להשתמש באלימות בשום אופן, השימוש באלימות לא רק שלא יפתור את בעיותינו אלא אף יסבך אותן יותר. בית המשפט לא מקבל שימוש באלימות, ואם מישהו השתמש באלימות במהלך הגירושין הוא מאבד את היתרון המשפטי שלו ומתחיל את המשפט בנקודת פתיחה לא טובה.

בן הזוג הנוקט באלימות יורחק מהבית ל3 חודשים עד שנה, מלבד זה הוא יצטרך לעמוד לדין פלילי שיכול להיגמר במאסר. לפעמים מקרה האלימות יכול להשליך גם על המשמורת של בן הזוג והאלימות שנקט בה תגרום לו להתראות פחות עם הילדים. אלימות היא תמיד אסורה וגוררת השלכות קשות אך כשהיא ננקטת במהלך הליך  גירושין, ההשלכות עשויות להיות חמורות בהרבה.

חשוב לציין- במידה וחוויתם אלימות מבן הזוג שלכם, אל תהססו – מהרו לפנות לרשויות וגורמים מוסמכים לעזרה, בטח ובטח כשהאלימות מופנית גם לילדים.


איסור על תלונות שווא

כמו שאסור לנהוג באלימות נגד בן הזוג, כך גם אסור להגיש תלונות שווא על אירועי אלימות כדי לגרום לבית המשפט להוציאו מהבית ולקבל יתרון עליו בהליך המשפטי של תהליך הגירושין. הגשת תלונת שווא היא עבירה פלילית, והיא אף עלולה לגרום לבית המשפט להביט אחרת על מגיש התלונה ואף להענישו על הגשת תלונת שווא. תלונה כזו גם גורמת לצד השני לאבד את האמון ולא לשתף פעולה עם ניסיונות להגיע לפשרות בהליך הגירושין.


אל תערבו את הילדים

הורה שמערב את הילדים לטובתו ונגד ההורה השני בהליך הגירושין, ייווכח במהרה כי הדבר עלול לפעול נגדו. החלטות נגד הורים המגייסים את הילדים לטובתם מוכרות לבית המשפט. השימוש בילדים גורם להם לקונפליקט בין ההורים ומערב אותם ללא אשמתם בסכסוך של הוריהם.

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין גירושין

לסיכום, זכרו – לא מומלץ לפתוח בהליך משפטי מבלי להתייעץ קודם כל עם עורך דין המומחה בתחום. התייעצות עם עורך דין מומחה לענייני גירושין חשובה במיוחד, הוא יסביר לכם בדיוק מה הן הזכויות והחובות שלכם בתהליך. כך תוכלו להיכנס לתהליך מנקודת פתיחה טובה, בלי לבצע טעויות העלולות לגרום לכם להפסדים כספיים ובמשמורת מול בן הזוג.

אם ברצונכם לקבל ייעוץ משפטי בכל הנוע להליכי גירושין פנו אל עורך דין גירושים – זיו בייטל , עורך דין מומחה לענייני גירושין. אצל עורך דין זיו בייטל, תוכלו לקבל ייעוץ ברמה גבוהה וכן את כל המידע הנחוץ לכם על מנת לצלוח את התהליך.

 

איש משפט

אולי יעניין אותך גם

אם ותינוק
עורך דין גירושין
משמורת משותפת

משמורת משותפת הוא אחד מהסדרי השהות עם הילדים, בעת גירושי ההורים. המשמורת היא לעתים חלקית או מלאה, כך שאחד ההורים נושא במרבית נטל גידול הילדים

קרא עוד »
ריב על רכוש
עורך דין גירושין
עריכת הסכם גירושין

זוגות רבים בישראל בוחרים לסיים את פרק הנישואין ולהתגרש. לעיתים הדבר נעשה בדרך שלום, ולעיתים מלווה במחלוקות רבות. מקרים מהסוג השני מלווים בטעם רע, זאת

קרא עוד »