מתי צריך להיעזר בעורך דין סיעוד?

עם עליית תוחלת החיים, מספר המשפחות הנדרשות לטפל בבני משפחה זקנים או נכים הולך וגדל. הטיפול הסיעודי כרוך בעלויות גבוהות ובנטל כבד על המשפחות, ולכן חשוב מאוד להכיר את הזכויות המגיעות לכם ולדעת כיצד לתבוע אותן. במקרים רבים, היוועצות עם עורך דין מומחה בתחום הסיעוד יכולה לסייע רבות בקבלת התגמולים הראויים.

 

עזרת עורך דין סיעוד בתביעות לביטוח לאומי

זקוקים לסיוע משפטי בתביעות סיעוד? עורך דין סיעוד יכול לעזור לכם בכל שלבי התהליך. בישראל, זכאותכם לגמלת סיעוד ממומנת מתקציב המוסד לביטוח לאומי ונקבעת על פי חוק הביטוח הלאומי. אולם, התהליך להגשת התביעה ולקבלת התגמולים המגיעים לכם עלול להיות סבוך ומייגע. עורך הדין ששולט בתחום יוכל לסייע בהכנת התיק ובהגשת הבקשה בצורה מסודרת וברורה על מנת לסייע למוסד לביטוח לאומי לבצע את ההערכה כראוי.

 

סוגי גמלאות סיעוד

חשוב לציין שיש מספר סוגי גמלאות סיעוד שניתן לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי – גמלה לסיעוד במוסד, גמלה לטיפול אישי בבית וגמלת שירותים מיוחדים. עורך דין סיעוד יוכל להסביר לכם את ההבדלים בין הגמלאות השונות ולהמליץ על הגמלה המתאימה ביותר למצבכם. כמו כן, הוא יוכל לייעץ לכם לגבי השלכות מס והשלכות נוספות של קבלת הגמלה.

 

פטור ממס – סיעוד

עורך דין סיעוד יכול לסייע לקבלת  פטור ממס –  סיעוד, שניתן עפ"י קריטריונים מסוימים למי שמטפל בקרוב משפחה נכה סיעודי. כיוון שטיפול באדם סיעודי כרוך בהשקעת זמן והוצאות רבות,  קרוב המשפחה המטפל עשוי להיות זכאי להטבות מס שונות עד כדי פטור ממס הכנסה. אישור הפטור כמו גם גובה ההטבה תלויים בחומרת מצבו של המטופל הסיעודי, ברמת הקרבה  של המטפל אליו וברמת הסיוע שהוא מעניק לו.

 

 ערעורים על החלטות הביטוח הלאומי

עורך דין סיעוד מנוסה יוכל גם להמליץ לכם על הליך הערעור המתאים אם תביעתכם נדחתה, או שקיבלתם דרגת זכאות שאינה משקפת את מצבכם הרפואי והסיעודי בפועל. הוא ייצג אתכם בפני ועדות הערעור השונות, החל מוועדת ערעור ראשונית בלשכת הבריאות המחוזית ועד לערכאות משפטיות גבוהות יותר, ויציג את המקרה שלכם באופן משכנע ומקצועי.

 

עתירות מנהליות לבית משפט

במקרים מסוימים, כאשר תביעה או ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי נדחות, עורך דין סיעוד מומלץ אף יוכל להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים על מנת להסיר עוולות וליקויים בהחלטות המוסד. זוהי דרך נוספת ומשמעותית לתקוף החלטות שגויות.

 

תביעות פוליסות ביטוח סיעוד פרטיות

נושא נוסף חשוב שעורך דין מומחה יוכל לסייע בו הוא תביעת תגמולים מחברות ביטוח פרטיות אם יש ברשותכם פוליסת סיעוד וביטוח סיעודי. עורך הדין יוודא שאתם מקבלים את מלוא הכיסוי המגיע לכם על פי תנאי הפוליסה, יבחן את חוזי הביטוח לטובתכם, ויעקוב אחר תשלום התביעות כסדרן. במקרה של דחיית התביעה על ידי חברת הביטוח או תשלום חלקי בלבד, הוא יוכל לייצג אתכם בהליכים משפטיים מול החברה, ולהיאבק עבורכם על קבלת מלוא הפיצוי המגיע.

 

לסיכום

אין ספק שהליכי תביעת סיעוד יכולים להיות מורכבים, ממושכים וקשים להתמודדות עצמית. הדרכים השונות לתבוע גמלאות סיעוד, הליכי הערעור על החלטות שגויות וסוגיות המיסוי וההשלכות הכלכליות – אלו הם רק חלק מהאתגרים איתם יידרשו להתמודד משפחות עם אנשים סיעודיים. כדי לוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות וההטבות המגיעות לכם מהמוסדות השונים, כדאי להיעזר בעורך דין סיעוד מומחה וותיק שיתמוך בכם בכל שלבי התהליך.

 

עורך דין סיעוד

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד?

עניינים משפטיים יכולים להיות מורכבים ומכריעים, ולרוב דורשים הכוונה וייצוג מקצועיים של מומחה בתחום. בעוד שאנשים מסוימים מעדיפים לטפל בהתמודדויות משפטיות בעצמם, ישנם יתרונות רבים

קרא עוד »
עו"ד שי סולטן
עריכת דין
מה הפיצוי בגין תאונות אישיות?

תאונות עלולות להתרחש בכל רגע, ולהשאיר אנשים פצועים פיזית, בטראומה רגשית ועומסים כלכלית. כאן נכנס לתמונה פיצויים בגין תאונות אישיות – מתן תמיכה וסיוע נחוצים

קרא עוד »
עורך דין צבאי
עריכת דין
מהי תביעה ייצוגית נגד בנק?

תביעה ייצוגית נגד בנק היא מנגנון משפטי המאפשר לקבוצת אנשים שנפגעו באופן דומה מפעולות או מדיניות של בנק, לבקש ביחד פיצויים או סעדים אחרים. תביעות

קרא עוד »
דיני נזיקין ותביעות נזיקין
עריכת דין
על אילו סוגי נזיקין ניתן לתבוע?

תביעות אזרחיות בישראל עוסקות בנושאים רבים החל מתביעה על רקע של הפרת חוזה ועד לתביעות בנושא מזונות וירושות. אחד התחומים המרכזיים ביותר בתביעות האזרחיות בישראל,

קרא עוד »