ביטול עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק היא אחת הסנקציות החמורות אשר ניתן להטיל על חייבים במסגרת הליכי הוצאה לפועל.

חשבון הבנק עבור רבים הוא צינור החמצן אשר מאפשר קיום חיים בסיסיים, ועיקולו משמעותו עצירה כמעט מוחלטת של החיים על כל המשמעויות הכרוכות בכך.

על כן, כאשר נתקלים במצב כזה, כדאי לפעול בהקדם האפשרי לביטול עיקול חשבון בנק.

 

עיקול חשבון בנק – למה זה קורה?

עיקול חשבון בנק מתבצע כאשר אדם חייב כסף לגורם מסוים אך לא עומד בתנאי התשלום של החוב ובכך פוגע בנושה. במקרים של חובות לגופים רשמיים כמו עיריות, ביטוח לאומי רשות מיסים וכדומה יכולים הגופים האלו להטיל בעצמם עיקול על החשבון. במקרה של חוב לאדם פרטי, העיקול יוטל באמצעות תהליך של פתיחת הליכים בהוצאה לפועל. כך או אחרת, ברגע שמתחיל תהליך העיקול יש לפעול לביצוע סגירת חובות בהוצאה לפועל על מנת לסיים את העיקול או לערער על העיקול במידה והוא בוצע שלא כדין.

 

עיקול חשבון בנק – איך זה עובד?

כאמור, ברגע שאדם נמצא בחובות ואינו מחזיר את הכספים שהוא חייב במשך זמן רב, ניתן לפעול לעיקול חשבון הבנק של אותו האדם. עיקול החשבון תקף עבור כל החשבונות הפיננסיים של אותו אדם. כלומר, לא רק חשבון העובר ושב מעוקל אלא גם חסכונות, פיקדונות, קרנות, ניירות ערך ובעצם כל נכס כלכלי אשר אותו אדם מחזיק בבנק. מטרת העיקול היא לאפשר לנושה לממש את זכותו על הנכסים של החייב במידה והוא לא משלם את חובו. על כן, במקרה של עיקול חשבון בנק חשוב מאוד לפעול במהירות. כעבור עשרה ימים לאחר ההודעה על עיקול חשבון הבנק, יכול הנושה לממש את הכספים הנמצאים בחשבונו של החייב וכן במשך שלושת החודשים הבאים כספים אשר ייכנסו לחשבונו של החייב יעברו לידי הנושה עד לכיסוי החוב.

 

איך מבטלים עיקול חשבון בנק?

ראשית, השלב הכי חשוב בביטול עיקול חשבון בנק הוא פניה לגורם מקצוע כמו עורך דין המתמחה בתחומי הוצאה לפועל ומחיקת חובות אשר מכיר את החוק ויוכל לסייע בביצוע הפעולות המתאימות. לרוב, במצב שבו הוטל עיקול על חשבון החייב, ישנם מספר אפיקים אליהם ניתן לפנות. האפיק הראשון הוא כמובן תשלום החוב כדינו וכלשונו. עם זאת, לעיתים הדבר אינו אפשרי ועל כן יש צורך להגיע להסדר מול הנושה. הסדר כזה יכלול חלוקת תשלומים חדשה אשר החייב יוכל לעמוד בה וברגע שהצדדים יגיעו להסכמה יפנה הנושה אל הוצאה לפועל לביטול העיקול. אפשרות נוספת היא פניה לאפיק של חדלות פירעון (בעבר התהליך כונה פשיטת רגל). במצב כזה בו החייב מוכיח שאינו יכול לעמוד בתשלומיו, תסייע המדינה ביצירת הסדרי חוב מתאימים מול הנושים ובחלק מהמקרים יצומצם הסכום שיהיה עליו להחזיר על מנת שיוכל לפתוח בחיים חדשים. כמו כן, לחייב תמיד עומדת האפשרות לערער על העיקול במקרים בהם מדובר בצעד שלא קיימת לו הצדקה מתאימה.

 

סמל משפטי

אולי יעניין אותך גם