ביטול הסכם מתנה במקרקעין – שלב אחר שלב

ביטול הסכם מתנה במקרקעין הוא ביטול של עסקה לכל דבר ועניין. ביטול כזה מצריך בדרך כלל סיבה טובה והליך משפטי שבסופו תוחזר המתנה, כלומר המקרקעין. אם הגעתם למצב שאתם צריכים לבטל מתנה במקרקעין, חשוב שתקראו את  המאמר שלפניכם, בו נעבור על השגת ביטול זה שלב אחרי שלב, ובנוסף לכך נפרט קשיים אפשריים בתהליך השגת הביטול. 

 

עסקת מתנה במקרקעין בישראל

עסקת מתנה במקרקעין בישראל, היא עסקה שבה צד אחד מעביר את זכותו בקרקע לצד אחר, וזאת ללא כל קבלת תמורה בגין הנכס שהתקבל על ידי מקבל המתנה. ניתן להעביר את המתנה על ידי חתימה על תצהיר נותן מתנה בפני עורך דין או על ידי עריכת הסכם מתנה במקרקעין שהוא מפורט יותר ובו תנאים וכללים נוספים.

עסקת מתנה במקרקעין היא עסקה שנעשית בדרך כלל לשם הפחתת תשלומי המס של הבעלים של הנכס. במקרים מסוימים, מתנה במקרקעין עוזרת להורים להוריש לילד שלהם נכס שהם רוצים שיהיה שלו עוד לפני מותם. בכל מקרה, ותהיה סיבת המתנה אשר תהיה, לאחר חתימה על התצהיר מול עורך הדין, המתנה תועבר למקבל והעברת המתנה נחשבת כעסקה.

 

ביטול של עסקת מתנה במקרקעין במקרים שונים

במקרים מסוימים יש צורך לבטל את המתנה במקרקעין. מקרים אלה קשורים בדרך כלל בעסקאות מתנה לא כשרות. בדרך כלל קשה להשיג ביטול של עסקת מתנה, זאת משום שביצוע של עסקה זאת מצריך אישור רישום בטאבו. רישום זה נחשב לחזק מאוד מבחינה משפטית. למרות זאת יש מספר סיבות שבגללן בית המשפט עשוי לבטל את הסכם המתנה.

 

סיבות שבגללן בית המשפט עשוי לבטל מתנה במקרקעין

אחת הסיבות לביטול של הסכמי מתנה הוא מצב של מתנה למראית עין. מצב זה קשור לכך שרוב המתנות ניתנות בכדי להימנע מתשלום מס. אם תכנון המס נעשה בצורה חוקית, כלומר הדירה באמת ניתנה במתנה, אז אין שום בעיה והמתנה לא תבוטל. במקרה של מתנה למראית עין, בית המשפט עשוי לבטל את ההסכם לחלוטין.

בנוסף לכך, במקרה ובהסכם המתנה במקרקעין שנחתם על ידי הצדדים יש תנאי שהופר על ידי המקבל, הנותן או כל צד אחר – בית המשפט עלול לפסוק לביטול של העסקה.

 

ליווי של עורך דין בביטול של מתנה במקרקעין

המורכבות של תחום הנדל"ן והאפשרויות לביטול של עסקת המתנה במקרקעין, גורמים לכך שכדאי להתייעץ ולקבל ליווי של עורך דין במהלך ההליך החוזי הזה. ליווי של עורך דין יעזור לכם להבין את החוקיות וההשלכות של המעשים שתעשו בנושא הנדל"ן. כמו כן, עורך דין מקצועי יכול לחסוך לכם כסף בתשלומי מיסים שונים, במידה והדבר אפשרי לפי החוק. כדאי למצוא עורך דין ותיק, שיש לו ניסיון של שנים, ושקהל הלקוחות שלו ממליץ עליו בלב שלם.

הסכם מתנה במקרקעין

אולי יעניין אותך גם

עורך דין לרכישת דירה
עורך דין מקרקעין
למה צריך עו"ד לקניית דירה

ההחלטה לקנות דירה היא החלטה של זוגות רבים בישראל, והגעה לדירה משלך היא אחד החלומות הישראליים המובהקים. בנוסף לכך, בשל מחירי הדיור ההולכים ומאמירים, קניית

קרא עוד »
פטיש
עורך דין מקרקעין
עורך דין נדל"ן מומלץ

רכישת דירה, או נכס נדל"ן אחר, היא לרוב האנשים בישראל העיסקה הגדולה שיעשו במהלך החיים. היבטים רבים ומורכבים של העסקה ניתנים לבחינה ולדיוק רק בידי

קרא עוד »
ממאזניים וזכוכית מגדלת
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין בחיפה

דיני המקרקעין בכל עיר הם שונים ודורשים היכרות וידע ספציפי. עורך דין מקרקעין אשר פעיל בעיר אחת, עשוי להיות פחות אפקטיבי באחרת, לפחות בתחילת דרכו,

קרא עוד »