כיצד מתמודדים עם אירוע תאונת עבודה?

חוויתם תאונה במהלך העבודה? הייתם מעורבים בתאונה כשיצאתם מהעבודה הביתה? איך מתמודדים מכאן ומה הצעד הראשון?

תאונות הן בהחלט לא משהו שניתן לצפות מראש, הן את עצם הקיום שלהן, והן את חומרת הנזק שנגרם לאדם שחווה את התאונה או לרכוש שהיה מעורב בו. מיקום ועת התאונה יכולים להשפיע על אופן התנהלות התאונה והנזק שייגרם, אך הדבר שהם הכי משפיעים עליו הוא ההשלכות של התאונה ועל מי תהיה מוטלת האחריות לדאוג לחווה התאונה ולפצות אותו.

 

איזו תאונה נחשבת תאונת עבודה?

כאשר תאונה מתרחשת בעבודה היא מוגדרת כתאונת עבודה וההשלכות עליה שונות מאשר תאונה שאדם חווה בבית שלו מבלי קשר לעבודה. על מנת שתאונה אכן תהיה תאונת עבודה היא חייבת להתרחש במהלך אחד מהזמנים הבאים.

  1. בעת העבודה – מן הסתם, תאונה אשר מתרחשת תוך כדי העבודה היא תאונת עבודה, הן באם היא קרתה במהלך פעולת עבודה אקטיבית כדוגמת ניסור עם מסור חשמלי כחלק מאתר בנייה, אך הן באם היא קרתה במהלך שאדם נכח במשרדי החברה שלו.
  2. בדרך לעבודה – לא במהלך העבודה, גם בדרך לעבודה ניתן להיות מעורבים בתאונה ובגלל שאדם עשה את הדרך אל העבודה תאונות אלו גם נחשבות כתאונות עבודה
  3. בדרך חזרה מהעבודה – גם בדרך חזרה מהעבודה תאונות אשר מתרחשות מוגדרות כתאונות עבודה
  4. אירוע כתוצאה מהעבודה – לעיתים, ישנם מקרים מיוחדים אשר מוכרים כתאונת עבודה, כדוגמת אירוע מוחי שניתן להוכיח כי נוצר כתוצאה מלחץ מהעבודה,,

 

פנייה למוסד לביטוח לאומי

עברתם תאונה וסבורים כי היא עונה על ההגדרות של תאונת עבודה? על מנת לקבל פיצויים ועזרה בהתמודדות עם התאונה עליכם לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה מסודרת בנושא התאונה שחוויתם. תוכלו להיעזר בעסקים כדוגמת https://pitzuim.co.il  אשר יסייעו לכם להגיש את התביעה בצורה מסודרת ועניינית. כחלק מהתשלום החודשי שלכם לביטוח לאומי אתם מבוטחים גם בביטוח תאונות עבודה, זאת בדיוק הביטוח שעליכם להפעיל כאשר חוויתם אחת כזאת.

 

קביעת דרגת נכות

תאונת עבודה, ככל התאונות, עשוי לגרום השלכות רפואיות בלתי הפיכות אשר ישפיעו על חיי היומיום והשגרה של מי שחווה אותה. עקב כך, לאחר שתחוו תאונה, כחלק מהתביעה שתגישו לביטוח הלאומי ועדה רפואית של מוסד זה תקבע באם אתם זכאים לאחוזי נכות ואם כן למשך כמה זמן. אחוזי הנכות משפיעים בהרבה תחומים כדוגמת קצבה חודשית, הקלות בתשלומי החובה למדינה וגם תו נכה לחניה לצורך העניין.

התמודדות עם ארוע תאונת עבודה מתחילה בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי אשר מתארת את הלך התאונה וההשלכות שלה מבחינה רפואית ונפשית. באם אכן יש קשר לעבודה (התאונה התרחשה בדרך הלוך או חזור או במהלך העבודה), יגיע לתובע פיצוי כספי והוא עשוי גם להיות מוכר כבעל אחוזי נכות. במידה ואתם לא בטוחים כיצד להתנהל מומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע אשר מתמחה בתחום שיסייע לכם.

 

מאזניים

אולי יעניין אותך גם

מגני כבוד
כללי
מגיני הוקרה – למי זה מתאים?

מגיני הכבוד הוא מונח המשמש לתיאור אנשים המחויבים לשמור על ערכים ועקרונות מסוימים. ערכים אלה כוללים כנות, יושרה, אומץ ונאמנות. מגיני הכבוד הם אנשים שמוכנים

קרא עוד »