איך להתמודד נכון עם חקירת מס?

עבירות מס, בין שבוצעו בכוונת מזיד ובין אם בוצעו כתוצאה מחוסר ידע, עלולות להגיע לעונשי קנסות ואף מאסר בפועל. עבירות אלו, המחולקות לעבירות מס טכניות ועבירות מס מהותיות, יכולות להתרחש גם בתום לב. אם אתם מקבלים הזמנה לחקירת מס, כדאי שתדעו איך להתמודד נכון עם החקירה

 

עבירות מס

עבירות מס הן עבירות נפוצות יחסית, כשהן מסווגות כעבירות צווארון לבן, אליהן נוטים להתייחס פחות מחומרה מעבירות אחרות. לאור ריבוי המקרים, ניתן לראות בבירור מגמה משפטית של החמרת הענישה בגין עבירות אלו, ענישה היכולה לנוע בין קנסות גבוהים לעונשי מאסר בפועל. את עבירות המס נהוג לחלק לעבירות מס טכניות, הנחשבות לקלות יותר, כשהן נוגעות בעיקר לאופן הדיווח ותשלום המס ולעבירות מהותיות יותר, אשר המאפיין העיקרי שלהן הוא כוונת מזיד להתחמק מתשלום.

 

מהי חקירת מס?

תשלום המיסים מהווה נדבך חשוב בתקציב המדינה ולאור ריבוי עבירות המס, קיימת בשנים האחרונות מגמת אכיפה קפדנית יותר, זאת מלבד מהחמרת העונשים לאלו שאכן נמצאו אשמים. ככל ומתקיים חשד להעלמת מס, הרי שרשות המיסים יכולה לפתוח בחקירת מס. כך, לרשות המיסים קיימות סמכויות נרחבות במהלך החקירה, כשהיא יכולה להוציא צווי חיפוש, להאזין לשיחות ולקבל גישה מלאה לחשבון הבנק של הנחקר. כמו כן, במסגרת החקירה, ניתן להזמין את החשוד לחקירה, אליה מומלץ להתכונן עם איש מקצוע מומחה – משה קריסי עורך דין מס הכנסה.

 

כך תתמודדו עם חקירת מס

אמנם קיים הבדל בין סוגי עבירות המס, אך מבחינת רף העבירה, חשוב להבין כי בסופו של דבר גם עבירת מס 'קלה' נחשבת לעבירה פלילית. לפיכך, כאשר נפתחת נגדכם חקירת מס, תהא הסיבה אשר תהא, חשוב לדעת כיצד להתמודד עם החקירה בצורה מיטבית. בשלבי החקירה חשוב ומומלץ ביותר להתייעץ עם עו"ד מס מומחה, שיסייע וילווה אתכם בתהליך. ככלל, בשלבי החקירה חשוב שלא להתנהג ולומר דברים העלולים להפליל אתכם, שכן החקירה תמיד מצולמת, היזהרו מהתנהגות 'חברית' של החוקרים, אל תשקרו והכי חשוב – אל תחתמו על תצהיר החקירה מבלי לקרוא אותו.

 

הוזמנתם לחקירת מס? פנו בהקדם לעו"ד מקצועי

עו"ד מס הוא עו"ד המתמחה בתחום הפלילי והאזרחי בכלל ובסוגיית המס בפרט. פעמים רבות, הכרת לשון החוק יחד עם הניסיון והמקצועיות של עו"ד, הם הקו המבדיל בין ייצוג כושל להצלחה ולכן, פניה מוקדמת לעו"ד מס, תסייע לכם לצלוח את החקירה בצורה מיטבית. שירותיו של עו"ד מס אינם חייבים להיות רק במקרים בהם כבר נפתחה החקירה אלא עוד בטרם נעברה העבירה, באופן המאפשר לבחון היטב את סוגיית המס העומדת לבירור וההיבטים הפליליים הכרוכים בה.

 

לסיכום

עבירות מס, קלות או חמורות, נחשבות בסופו של דבר כעבירה פלילית לכל דבר, כאשר ניתן להצביע כיום על מגמת אכיפה וכן ענישה מחמירות בהחלט. בהתאם לכך, במידה וזומנתם לחקירת מס, חשוב להתכונן אליה בהתאם ולהתייעץ עם עו"ד מס, אשר בין השאר ימליץ לכם שלא לשקר, לא לומר דברים מפלילים ולא לחתום על תצהיר החקירה מבלי לקרוא אותו.

חקירת מס

אולי יעניין אותך גם