איך להוציא דרכון פורטוגלי לילדים?

בשנת 2015, מדינת פורטוגל העבירה חוק המאפשר למגורשי ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית, תנאי המקנה לישראלים רבים הזדמנות קלה להשיג אזרחות

אירופאית.

במידה והוצאתם או אתם מתכוונים להוציא דרכון פורטוגלי עבורכם, מהי המשמעות ומהו ההליך בכל הקשור להוצאת אזרחות גם עבור הילדים שלכם?

המדריך לאזרחות פורטוגלית לילדים בכתבה הבאה.

 

מי זכאי לאזרחות פורטוגלית?

יהודים ש"חוק היהודים הספרדים" רלוונטי עבורם הם יהודים שברחו בעקבות גירוש ספרד למדינות כמו יוון, מרוקו, טוניסיה, אלג'יר, בולגריה, בלרוס, לוב, מצרים, סוריה, ברזיל, ארגנטינה, ואחרות – וכמובן ישראל. בעבור מי שרוצים לקבל דרכון פורטוגלי צריכים להתקיים כמה תנאי סף בסיסיים:

  • המבקש צריך להיות בגיר, מעל גיל 18.
  • המבקש צריך להיות יהודי.
  • המבקש צריך להיות נעדר עבר פלילי.
  • המבקש צריך להראות אישור מטעם הקהילה היהודית שהוא אכן צאצא למגורשי ספרד ופורטוגל.

 

כיצד ניתן להוציא דרכון לילדים?

הדרך להוציא דרכון פורטוגלי למבוגרים היא פשוטה יחסית, אך כדי להוציא דרכון פורטוגלי לילדים שלכם, תצטרכו לנקוט בדרך מעט יותר מורכבת, במידה ומותר בקטין מתחת לגיל 16:

ילד מעל גיל 18 ילד מעל גיל 16 ילד מתחת לגיל 16
הדרך הפשוטה ביותר היא להשתמש בחוק התקף לצאצאי מגורשי ספרד באופן עצמאי – זהו ההליך הפשוט ביותר עבור כל בגיר, בלי קשר לשאלה אם להוריו יש או אין אזרחות פורטוגלית. אם לא הוצאת עדיין דרכון משלכם ההמלצה היא לחכות שהילד יגיע לגיל 18, משום שתהליך הוצאת הזכאות אורך כשנתיים וקטין לא יכול להתחיל בתהליך ללא זכאות של הוריו. במצב כזה אין טעם להתחיל בהליך המסובך בין כה וכה. במצב כזה, ההורה צריך להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית עבור עצמו ולקבל אותה. רק אחר – כך ניתן להגיש בקשה עבור הילד. במסגרת הבקשה תצטרכו להוכיח שלילדכם יש זיקה עכשווית לפורטוגל.

 

כיצד ניתן להוכיח זיקה עכשווית לפורטוגל?

החוק בפורטוגל לא מגדיר באופן ברור מהי "זיקה עכשווית לפורטוגל", אך אפשר להוכיח זיקה כזאת באמצעות ידיעת השפה הפורטוגזית, או תיעוד של ביקורים חוזרים בפורטוגל. לעיתים גם חברות במועדון קהילתי פורטוגלי יכולה להיחשב כהוכחה לזיקה עכשווית, וכמובן בעלות על נכס או החזקה של מניות בחברה בפורטוגל.

 

מדוע כדאי לדאוג לדרכון פורטוגלי עבור הילדים?

אזרחות פורטוגלית היא אזרחות אירופאית המאפשרת מעבר חלק בין מדינות רבות בעולם (כולל מדינות מחוץ לאירופה, כמו ארה"ב). בעלי אזרחות פורטוגלית זכאים למגוון הטבות מס על עסקאות נדל"ן בחו"ל. נוסף על – כך, אזרחות פורטוגלית מקנה זכאות ללימודים מסובסדים במוסדות חינוך רבים ונחשבים בכל רחבי אירופה. חשוב לזכור שאזרחות פורטוגלית לילד שלכם גם מקנה אזרחות פורטוגלית אוטומטית לילדיו העתידיים שעדיין לא נולדו. כלומר, מדובר בהשקעה גם עבור הדורות שעדיין לא נולדו.

לסיכום, אזרחות פורטוגלית מקנה אפשרות לעבור בין מדינות רבות בעולם, הטבות מס, לימודים מסובסדים במוסדות חינוך אירופאיים ועוד. עבור ילדים מעל גיל 18, ההליך פשוט. לילדים מעל גיל 16 עדיף לחכות שנתיים, וקטינים מתחת לגיל 16 צריכים להוכיח זיקה עכשווית לפורטוגל.

 

מסמך מעבר

אולי יעניין אותך גם

שני דרכונים
אזרחויות ודרכונים
מדריך להוצאת ויזה אלקטרונית להודו

הודו היא מדינה הנמצאת בדרום אסיה וגובלת בפקיסטן, נפאל, סין, בהוטן, בנגלדש ומיאנמר. הודו מהווה מרכז תיירותי עולמי, אליו מגיעים אנשים ממדינות שונות המעוניינים לחוות

קרא עוד »