איך לבחור עורך דין משפחה ומה חשוב לבדוק לפני

הליכים משפחתיים מסוימים דורשים ליווי של עורך דין לענייני משפחה, כאשר ניגשים לבחור עורך דין לענייני משפחה מה חשוב לדעת ואיך לבחור את העורך דין המתאים ביותר?

מחשבה על עורך דין ובית משפט בדרך כלל מקשרת אותנו ישר לפשע, פלילים ועבירות על החוק, אך ישנם הליכים נוספים הדורשים התערבות עורך דין מומחה. בכל הנוגע לדיני משפחה, סכסוכים בין בני זוג, ניסוח הסכם ממון טרם נישואין וגם ליווי הליך גירושין מטפל עורך דין לענייני משפחה.

התמחות

עורך דין לענייני משפחה זה שם כולל למספר התמחויות ספציפיות של עורכי דין. בעת בחירת עורך דין לענייני משפחה חשוב לבחור עורך דין אשר מתמחה בסיטואציה שאליה נדרשים שירותיו. ההתמחויות העיקריות הן גירושין, הסכם ממון, והסדרי נישואין וגירושין. אמנם כל עורך דין יכול לטפל בכל מקרה משפחתי אך כדאי לוודא שהעורך הדין הנבחר אכן מתמחה במקרה. בנוסף, כדאי לחפש עורך דין שמתמחה בתחום הרלוונטי לעומת עורך דין שעוסק במספר תחומים ותחום הגירושין לדוגמא הוא רק אחד מבין ההתמחויות שלו.

המלצה

לרוב אפילו פגישה ראשונה עם עורך דין, פגישת יעוץ, יכולה לעלות כסף למתייעץ, לכן לא כדאי מבחינה כלכלית לפנות לכמה עורכי דין לפגישות ייעוץ. לפני בחירת עורך דין לענייני משפחה ובעל מקצוע באופן כללי, כדאי לחפש המלצות מאנשים אשר שכרו עורך דין לענייני משפחה והיו מרוצים או לחלופין היו לא מרוצים ולכן נדע לא לשכור עורך דין זה.

הסמכת גישור

כאשר מדובר ספציפית בסיטואציה של גירושין, ניתן לפנות למגשר לצורך קבלת החלטות וניסוח הסכם גירושין בעניין חלוקת הרכוש, הנכסים והמשמורת על הילדים. תהליך גישור עדיף על תהליך משפטי בבית דין ועל כן בהקשר גירושין כדאי לחפש ולשכור עורך דין בעל הסמכת גישור אשר מתמחה בטיפול בהליך גירושין.

מיקום

תהליכים משפחתיים הם תהליכים ממושכים. באופן כללי מפגשים עם עורך דין יכולים להיות מאוד תכופים ולכן חשוב גם לחפש עורך דין אשר יהיה קרוב למיקום בני הזוג. אמנם תמיד יש רצון לחפש את העורך דין הכי טוב בעל שם דבר, אך בפועל יש חשיבות גם לקרבת עורך הדין כדי להקל את התהליך.

עלות

תמיד נעדיף לבחור בעורך דין הכי טוב והכי ידוע, אך חשוב לשים לב שלא מוציאים סכום גבוה מדי על השכר שלו, בשורה התחתונה מדובר באיזון בין שכר הטרחה לבין המקצועיות, הותק והניסיון. כדאי להשוות מחירים בין עורכי דין שנחשבים בערך באותה הרמה כדי להפיק את המרב בעלות הגיונית.

בהליך גירושין, נישואין או כל הליך פנים משפחתי אחר בו יש צורך בבחירת עורך דין לענייני משפחה חובה לבחור בעורך דין אשר מתמחה בדיוק בהליך הרצוי, בעלות הגיוניות ובמיקום קרוב לשוכר השירות.

כלי משפטי

אולי יעניין אותך גם

עו"ד לענייני משפחה
עורך דין משפחה
5 הסכמים בדיני משפחה שחייב להכיר

בתי המשפט עוסקים בנושאים מגוונים מתחומים שונים. עורכי הדין, אשר עובדים בעבור המיוצגים שלהם באולמות בתי המשפט, מתמחים באותם תחומים, על מנת שיוכלו לייצג בתחום

קרא עוד »
אלימות במשפחה ראשית
עורך דין משפחה
עורך דין אלימות במשפחה

אלימות במשפחה הינה דבר טרגי אך נפוץ במחוזותינו, אשר דורש התמודדות מיידית ויעילה אשר גופי האכיפה בישראל לא בהכרח מסוגלים לה. התעלמות מאלימות זו עלולה

קרא עוד »