איך אפשר להשיג פטור ממילואים?

כשם שיש דרכים לקבל פטורים משירות סדיר, ישנן גם נסיבות שבהן ניתן לפטור אנשים משירות מילואים. במדריך שלפניכם נסביר איך אפשר להשיג פטור ממילואים, אילו עילות אפשריות לפטור ממילואים קיימות, כיצד ניתן לשפר את הסיכויים להשגת פטור ממילואים ומה תפקידו של עורך דין צבאי בכל הסיפור.

 

מדוע אנשים מבקשים להשיג פטור ממילואים?

בישראל נהוג שכל אזרח המסיים את שירותו הצבאי משולב למילואים. אולם למרבה הצער, שירות המילואים נופל עלינו פעמים רבות בזמנים לא נוחים בהם אנו כבר עסוקים בעבודה, עמוסים בעניינים אישיים, מושקעים בלימודים או נושאים באחריות משפחתית.

כאשר אזרח מקבל זימון לשירות מילואים, הוא נדרש להתייצב בזמן ובמקום שנקבעו עבורו בצו. בחלק מן המקרים, משרתי מילואים משובצים ליחידות ספציפיות על פי הצורך והכישורים שלהם, לעיתים לצד מי שלצידם העבירו את השירות בסדיר – ולעיתים, הם ישובצו ביחידות שונות.

כך שבעוד ששירות במילואים יכול להיות הזדמנות להתחבר מחדש עם חברים מהעבר עבור חלקנו, עבור אחרים, מדובר באילוץ פחות רצוי ואף מטרחן או מלחיץ, לעיתים. יתר על כן, שירות המילואים יכול לכלול אימונים, פריסה מבצעית, שירות חירום ומשימות אחרות בתוך יחידת המילואים. עם זאת, שירות המילואים הוא בגדר חובה, ולא פשוט להשיג פטור ממנו.

 

כיצד ניתן לקבל בכל זאת פטור ממילואים?

לאור הקושי שבקבלת פטור מהמילואים, אם חייל מילואים מעוניין לבקש פטור משירות המילואים, רצוי שייוועץ בעורך דין צבאי הבקיא בתקנות הפטורים למילואים ובעילות הקבילות לבקשתם. הודות לניסיון ולידע המשפטי הספציפי של עורכי דין צבאיים, ברבים מן המקרים, בכוחו של עורך דין צבאי מנוסה, להעניק למשרתי מילואים סיוע רב בעניין זה ולסייע להשיג פטורים ממילואים שלא תמיד ניתן להשיג בקלות באופן עצמאי.

 

עילות אפשריות לקבלת פטור ממילואים

ישנן מספר עילות שבגינן ניתן לקבל פטור ממילואים במקרים רבים:

  • פטור מטעמי גיל: על פי החוק, חיילי מילואים שאינם קצינים, זכאים לפטור משירות מילואים החל מגיל 40.
  • פטור בשל אובדן כשירות רפואית לשירות במילואים.
  • פטור ממילואים לנשים בהריון.
  • פטור ממילואים מטעמי אי התאמה.
  • פטור משירות מילואים על בסיס דת או מצפון.
  • פטור ממילואים עקב צמצומי כוח אדם.

בכל מקרה, כדאי מאוד לפנות לקבלת סיוע מעורך דין צבאי לצורך השגת פטורים מילואים באופן יעיל ומהיר.

 

לסיכום – כיצד ניתן לשפר את הסיכויים להשגת פטור ממילואים?

בישראל, שירות מילואים הוא חובה, ואזרחים מחויבים להתייצב למילואים אלא אם יש סיבה מוצדקת, בעיקר כזו הקשורה לבריאות, המונעת מהם למלא את הצו. במקרים כאלו, בעלי עילה מתאימה יכולים להגיש בקשה לפטור משירות מילואים. אולם כדי לקבוע אם אתם זכאים לפטור מהמילואים, יש חשיבות מכרעת להכיר את התנאים המפורטים בחוק הצבאי ולפנות לעורך דין צבאי מקצועי שיוכל לספק לכם ייעוץ מקיף לגבי תהליך הבקשה, המסמכים הנדרשים ועוד.

עורך דין צבאי מיומן מבין את העילות שמאפשרות להשיג פטור ממילואים ביעילות ומגיע עם ניסיון רב בהתנהלות מול רשויות הצבא באופן שתורם להשגת הפטורים ללא סיבוכים מיותרים. משרד עו"ד "המסייעת" מתמחה בטיפול בעניינים צבאיים שונים, לרבות בקשות לפטור משירות חובה או שירות מילואים וישמח לעמוד גם לרשותכם. לכל המידע בנושא פטור ממיל' – פנו כעת אל משרד עו"ד צבאית "המסייעת".

עורך דין צבאי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
מה חשוב לדעת על תביעות בצבא?

כאשר משרתים בצבא, ישנה חשיבות מכרעת להבנה ברורה של תהליך התביעות כדי להבטיח פיצוי הוגן ובזמן עבור פציעות, נזק לרכוש או אובדן אחר שעלול להתרחש

קרא עוד »
עורך דין צבאי
זכויות אסירים בכלא צבאי

כפי שרובנו מכירים המערכת הצבאית הינה בעלת מערכת שיפוט, הענשה וכליאה נפרדת ממערכת המשפט האזרחית. כמו כן, ישנם עבירות שונות ביחס לאזרחות וביחד עם זאת

קרא עוד »