כל הסיבות להיעזר בעו"ד מקרקעין

כל הסיבות ליצור קשר עם עורך דין מקרקעין בעסקת נדל״ן

שאלות רבות עולות בתהליך של קנייה או מכירת נכס. מה תפקידו של עורך דין מקרקעין בעסקת נדל״ן, מדוע המעורבות של עורך הדין תוך כדי תהליך המכירה חשובה ואף קריטית, מתי חשוב ליצור קשר עם עורך דין מקרקעין – על כך ועוד במאמר הבא.

עסקת נדל״ן הנה עסקה מרכזית וחשובה בחייו של אדם, על כך לא ניתן להתווכח. מדובר בהמון כסף שעומד כאן על הפרק ולכן מומלץ ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בביצוע עסקות נדל״ן. יחד עם זאת, מדובר בתהליך מורכב, רגיש, גדוש בחוקים ובירוקרטיות, לכן מעורבותו של עורך הדין תקל על התהליך ותהפוך אותו הרבה יותר פשוט.

בתהליך של קניית או רכישה של נכס תפקידיו של עורך הדין:

  • עבור הקונה – לבדוק את זהותו של המוכר, זכויות בנכס, האם הנכס רשום בטאבו, חברה משכנת, האם שולמו דמי חכירה ועוד. בנוסף, עורך הדין מעדכן את הקונה בהוצאות הנלוות של העסקה כמו מס רכישה למשל. במקרים מסוימים יוכל עורך הדין להמליץ לרוכש כיצד יוכל להפחית בעשרות אחוזים את מס הרכישה על פי חוק.
  • עבור המוכר – לבדוק את זהות הקונה, שיעבודים, זכויות בנכס ודברים נוספים שקשורים לנכס עצמו. יחד עם זאת, עורך הדין בודק האם יש חבויות נוספות כמו מס שבח או היטל השבחה למשל.

דוגמאות למצבים מיוחדים בהם כדאי ליצור קשר עם עורך דין מקרקעין:

  • רכישת רכס בקבוצת רכישה – כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בעסקאות של קבוצות רכישה
  • רכישת דירה במוש״ע- מדובר בעסקה ממש מורכבת כמו למשל בשכונת התקווה, כדאי גם כאן להתייעץ עם עורך הדין בעסקאות מהסוג הזה.

מהם הסיכונים האפשריים בעסקת נדל״ן?

עסקאות נדל״ן אינן רק עסקאות של רכישת דירה. ניתן לרכוש גם חנויות, מגרשים, משרדים ועוד. כאמור, עבור רוב האנשים מדובר בעסקה הגדולה ביותר שהם עושים בחייהם ולכן מדובר בעסקה רגישה ומורכבת. יש כל מיני סיכונים אפשריים בעסקה מהסוג הזה. הנה רק כמה דוגמאות קטנות שיעידו על הסיכונים הכרוכים.

  • קונה אשר רוכש דירה שצפוייהלהיבנה על קרקע חקלאית והובטח לו שהדירה שלו תוך 3 שנים. פעמים רבות אנו עדים למצבים בהם הקרקע הזו ספיציפית נשארה חקלאית ומסביב בונים בתים והשנים עוברות.
  • אדם קונה את הקרקע, המוכר לא משלם את המיסים והקונה לא מצליח להירשם כבעלי הנכס.
  • מוכר מקבל נכס בירושה ומשוכנע שאותה מכירה תשרת אותו למהלך חייו אך מתברר שהמיסוי גבוה.

אלו דברים שאפשר לחזות מראש ואף למנוע על ידי יצירת קשר עם עורך דין מקצועי.

אולי יעניין אותך גם